tisdag 6 maj 2008

uppsala och lite annat

bjöd marie och uffe på smörgåstårta och kladdkaka, wille badade tillsammans med oss i badkaret där. han plaskade som bara den. så himla kul alltså. han älskar att bada, han är som mamma sin. sen kollade vi på tv:n och satt ute och mös i solskenet. jag och tobbe fick för oss att sova över där eftersom jag, marie och lillemannen skulle till uppsala dagen där på.

tisdags, idag: vaknade 5 atomatiskt, men ingen william som ville upp. men vart väckt av att uffe kom upp och väckte tobbe. men william sov till hela 7,30 från 22,30 typ. duktig kille. mammas älskling. jag och marie satt och käka frukost och sen åkte vi in till uppsala. jag köpte en födelsedagspresent åt cajsa som snart fyller 2år. sen köpte jag spjälskydd till stora spjälsängen. de vart ett jättefint beige. sen hemmåt till gåvan och proppa i en sallad.sen kom vivi till gåvan.. fikade lite snabbt hos marie (eller inte jag. undviker ju sånt nu). sen åkte vi till vansjö. dom började städa och röjja. jag tvättade 3 tvättar. hängde dom ute och de gick kanon bra. torkade så fort. tobbe hjälpte vivi plantera pelagoner så nu finns de sånna utanför min trapp och en annan blomma som jag som vanligt inte minns namnet på. fick sommargardinerna upp i köket med. och william sov hela 3 timmar ute, så vi fick mycket att göra. städade hela huset. svabba och damsög. plockade ur garderober och skilde ur gamla kläder jag skulle kasta. byte ut vaggan till späjlsängen. nu drunkar wille i sängen. haha, han är så liten i den stora sängen..

wille somnade ungefär 21,30.. lite strax efter där. ska bli kul o se om han sover ut länge imorrn. man vet inte. han har ju olika tider varje dag. men som tur så sover han hela natten. de är skönt för då får man lite egen tid också. har inte hunnit med att blogga ens. har för mycket att göra nu när de är sommar. har fått min stegräknare nu också så nu ska man ut och gå som en tok. har knappt fått tid att ut och roa sig själv, då menar jag ut på promenad eller träna. men ska nog passa på att göra de nu i veckorna. jag sa iaf till tobbe att jag ville de.nästa vecka blir de prästen som kommer hit och vi ska planera dopet. sen ska jag klippa och färga mitt hår. men jag vet inte alls hur jag ska klippa eller färga. vet att jag vill ha lugg, typ snelugg? sen vill jag ha slingor i mitt hår med. men jag har ingen anning. vi får se hur de blir.

Inga kommentarer: