onsdag 25 juni 2008

Donar och fixar...

idag har jag fixat blommorna som tobbe bara slängde i en jord på gräset. mina löjnanshjärtan satte jag i den gamla skortkärran så länge. ska nog spara en, resten ska nog svärmor och jossan få. visst är de lite jord kvar. men de får han sköta nu när de kommer hem en grävmaskin i helgen. han har lovat att jag ska få nya rabatter och att han ska gräva. vill ha ner björkarna också för parabolen och solens skull. men björkarna står så fint vid vägen. undrar om tobbe kommer hinna med att gräva dagvatten hela helgen. visseligen kommer väl han få hjälp så de kommer nog gå galant. de visar sig på söndag. hehe.

Vivvi och Arne är här idag och hjälper till med potatislandet och att stryka tvätt.. Sen får jag ta hand lite om mig själv och plocka och dona.. Hängde ut en tvätt imrose.. Så den har nog torkat snart. Skönt! När Tobbe kommer hem ska vi åka och handla mat på Per-Eriks eller i Heby.. Önskar ibland man kunde storhandla på ica maxi. De är ganska billigt där. Men man åker ju inte in enkom för de.. Nej, nu ska ja fortsätta här... Tjing..

På lördag ska ja på 20års kalas hos MAdde i Sala =)

Inga kommentarer: