torsdag 10 juli 2008

Böter..

Idag har jag varit i Uppsala själv och handlat.. Har handlat smink, en ny klocka (från house hold. en med bara visorna. as snygg), en festväska, bikini och sen köpte jag en sallad.. var färdig tills 14 tiden då jag hoppade på bussen till Morgongåva.. när vi hade åkt en stund kom de på kontrollanter. jag tänkte panik "ska jag gå av"? men nej, de kommer vara misstänksamt och ska stå en hel timme och vänta på nästa och sen skulle ja hem till wille. han som kom fram till mig såg skit läskig ut men var hur snäll som helst. mitt busskort va de bara en resa kvar på och är åldersgräns på 19år.. jag som fyllt 20 ju.. så när dom kom till mig så sa jag "jag ska egentligen inte åka på de här kortet" och jag hade inget leg med mig så jag fick skriva in personnr på en dosa. sen skrev han en bot på 500 kr. tur att jag hade bälte. annars hade jag fått betala för de med antar jag. men jag blev inte ens arg på honom jag som brukade bli arg för allt förut. blev arg på mig själv isf. tyckte de var mitt egna fel och han gjorde ju bara sitt jobb.. hade en tår i ögat hela vägen hem.. men de är som de är.. en 20åring borde veta bättre;) hehe...

1 kommentar:

L I N D A sa...

Jag hade blivit skit arg. Typiskt att de just skulle komma då. Ibland har man sån himla otur...:( Men de är bara att betala å se glad ut. Har juh fått för fortkörning jag. Fan vad arg ja var då... bra att vara efterklok. :(