tisdag 27 januari 2009

Surpuppa :)


Hallå! William är bättre i febern idag. vilket är dunder skönt. men han somnade som en liten groda i min famn igår kväll och de var så mysigt. idag är han bättre iaf. Han har lekt och donat en massor. väntar på svar från körkortspapper,storm och lite andra grejjer. förstår inte riktigt hur jag ska ha råd med allt. men de löser sig på ett och ett annat sätt. blev ett ägg till frulle och lite rester till lunch från igår. Pasta med vitlöksås. nej,har fått nog av allt. jag borde inte vänta på att de ska hända något... MEN de är så drygt! varför kan människor inte fatta att man ska ta lite snabbare beslut ist för att dega?! nej,önskar jag bodde närmare min familj,sen önskar jag att jag hade körkort och fast jobb så man slapp höra tjat om pengar. Men som sagt jag sa redan innan att jag aldrig skulle kunna klara av att täcka en hel kostand på detta hus men endå så fortsätter han tjata. Å,nu måste jag betala 2 räkningar och dom är tillsammans på 2818:- men hur i helvete ska jag kunna betala dom när jag ska betala storm och körkortsgrejjerna? Jag har 4800:- Har redan gjort av med ca 1000:- på mat. De jag tjänar är ingen dröm. De handlar om max 5000-6500 (när dom drar skatt). Jag blir så arg och sur för att han aldrig fortsår mig. Förstår heller inte hur han kan slänga ut sig en massor heller. Jag sa redan innan vi flyttade hit. Jag ville bo kvar där vi bodde åtminstone tills jag fick fast jobb och körkort. Men han lyssnar ju inte på mig och jag kan väl egentligen inte göra hans val? De är ju han som äger huset och inte jag. Men jag får snällt betala dom räkningarna. Men de blir ju inte kul när jag får stormräkningen sen. Den blir nog dyr. Jag kommer ju heller inte kunna börja övningsköra förens allt är klart och betalt. Nej,jag blir liksom lite ledsen över att man aldrig blir förstådd här hemma. Nu har iaf betalat dessa räkningar så då blir de väl inge tjaffs. Men jag kommer gå konkurs själv. Jag går väl hellre själv än att låta Tobbe göra de dock.Sen så blir tokig på datorn han lånade av sina föräldrar. Han bara sitter där och bränner musik och sånt. Jag undrar verkligen om han gör sånt när man är och jobbar med?! Telefon var ju upptagen hela tiden när jag ringde förr med från jobbet. Nej,jag blir upprörd,ledsen och arg över detta. Ingen ska behöva säga en massor sånna saker till mig. Egentligen sa han väl inget ovanligt. De är ju alltid så när de kommer en räkning:) Slut med de tycker jag. Ska åka till Jessica,Stefan och Alexander en dag. Kanske blir nästa vecka eller något. Helgen? Eller imorgon? Vi får se vad hon kan och tycker om de. Jag saknar dom fruktansvärt mycket. Man behöver faktiskt komma bort härifrån med. Har inte varit på långtid hos dom,inte heller hos mamma och pappa. Man saknar liksom den tiden ganska mycket. Jag menar jag träffar mer Tobbe släkt än min. Så ska de ju inte vara ju. Men de är ju ganska skönt att man iaf längtar tillbaka till min familj. De gör jag varje dag. Tänker på dom hela tiden. Love

2 kommentarer:

Jessica sa...

Oj der verkar var jobbigt, men va har du för 2 räkningar bortsett ifrån hyran o maten?? :)

Jaa vi få komma på nån dag som du kan komma :) kan du sova över.. hihi.. om du vill.. så kan vi ha filmkväll elr nått..puss

Anonym sa...

Kan förstå att det blir jobbigt när man inte har mkt pengar :(
/stefan