lördag 16 maj 2009

Hemma igen!

100_1947 
(En liten William. april08)

Hemma igen! Skönt. Lite att göra. Jag kan inte sitta still en minut. Började redan tvätta när jag kom hem och städa lite. Haha,inte för de behövdes men jag vill ha kontroll över sakerna. William var lycklig när han fick leka med sina saker och de var mysigt att se på honom. Han satt i sandlådan en sväng och kollade in hästarna. Synd att vi missade koutsläppet här i Vansjö. Dom blir ju så lyckliga när dom kommer ut. Var trött igår och vi båda (jag och William) gick och la oss kl 20,30 somnade på stört. Sen vaknar jag av att William är ute och går på en tripp. Jag är glad att grinden vid trappan finns. Vi stängde alltid dörren innan den fanns. Skulle inte klara mig en dag utan den tror jag. Vaknade några timmar efter och att de kliar på Williams händerna så vi fick smörja. Efter de sov han som en stock och sover fortfarande. Haha,jag är ju uppe. Varför vet jag inte? Tobbe ligger och snarkar på soffan. Han jobbade inatt på min fasters firmafest.

100_2158
(april08)

Mitt i veckan när jag jobbade så frågade min chef om jag kunde vara vikarie för våran teamleder som är sjukskriven. Jag tackade ja till erbjudandet och vi skulle skriva papper nästa vecka om de. Jag vet redan vad jag ska få i månadslön och jag gillar det :) OB får jag också och tror de blir semesterersättning med?  De hade jag  ju inte innan eller vi resonerade sista övertidsjobbet och de vart mer i plånboken för timmisarna med. Vi får se vad som sägs när jag ska skriva på det om mitt vikare. De är fram till 6 juni. Men jag längtar tills våran arb.ledare kommer tillbaka för de är så rörigt på jobbet. Saker är hit och dit. Men å andra sidan hade jag aldrig fått vikariejobbet. Då blir de långledigt över helgen. Bara jobba 3 dagar. Så skönt. Ska följa med mamma och pappa med deras vänner upp till Dalarna för att titta på Lars kristerz och Scotts. Hihi,de ska bli kul även om jag inte är något för dansband. Vem vet. Jag kanske blir när jag kommer tillbaka. Haha. Hoppas Jessica också ska med. Vi väntar och ser vem som ska ha den sista biljetten. De återstå att se.

DSC_0070
(juli08 Moster Jessica och William myser)

Jag berättade om Hanna och Martin för mamma och hon googlade upp deras hemsida om bennersennerna. Jag skulle vilja ha en sån hund igen. Tyvärr går de inte för Tobbe är allergisk mot djur och om William är de får vi reda på den 2 juni i Enköping. http://www.bernerdalen.se . Nej,jag kanske ska gå och göra lite annat eller gå och vila lite bredvid William. Ikväll blir de grillning med Emelie, Thom,Jessica och Stefan och små kidsen. Mysigt värre. Länge sen jag var hemma hos dom. Dagen blir nog säkert rolig med. Vet inte vad vi ska göra så vi får se. Men var sjutton är solen??

100_3913 
(sommar 2008 inte 07)

4 kommentarer:

Jessica sa...

Jaa solen dök inte upp i morse :( hoppas den gör de vill ha sol =)

Idag släpper de ut kossorna hos oss. synd att du inte kom hit.. de är för alla :) så vi får se hur många som kommer :) hihi..

va roligt att ni googla på hundkennel, och jag fastnade för den sidan, jag älskar bernersenne hundar :) såå härliga.. vi ses ikväll..

pussssssssss

Stefan sa...

Åh va dem är lika alex och wille på bilderna =) som en kopia.
Grattis till vikaratet, de blir mycket pengar :)

/stefan

Alexander sa...

grattis ,moster till jobbet

nu vill alex skriva lite här nedan:

kg7h n hhkb gvc l lpo. bj m bn , mn lj ,,,,,,,,,r g ööl



puss alex

Petra sa...

Haha ja hit och dit är verkligen milt uttryckt om jobbet just nu. Vår teamleader är verkligen saknad av oss alla tror jag =)