söndag 31 maj 2009

Knutby!

100_9169 DSC_0069

Våran helg blev i Knutby! Mycket trevlig. Har ätit gott och bara njutit av värmen. I fredags jobbade jag mitt pass på jobbet och mamma väntade på jobbets matsal så efter mitt pass traskade vi till mormor och morfar i Sala backe. Där lånade vi morfars bil och handlade mat. Vidare in mot Luthagen för att möta upp Marie,Uffe och William. Åkte hemmåt mot Knutby och bara var. Kollade på TV och la oss i skaplig tid.

I lördags satt vi och solade ute och brun vart man lite. Syrran,Stefan och lilla Alexander kom hit och gjorde oss sällskap. De vart tonfisksallad till lunch. William ville också ha och tog en näve från skålen. Sötungen min. Han ska äta själv hela tiden nu med och med gaffel och kniv. På kvällen åkte jag in mot Uppsala och skulle träffa tjejkompisarna blev en del gamla ansikten man såg. Mycket trevligt. Avslutade med ett besök på Etage och där var de kul faktiskt. Dansade och hade de roligt. Tobbe jobbade hela helgen så han har nog haft jobbigt i helgen.

100_9174 100_9208

Imorse satte vi oss ute vid äppelträden,gungorna och bara var. Bläddra i tidningar,käka glass och han med att testa pappas finbil edsel. Nu verkar den funka igen. Wiiie. Vi upptäckte att William hade fått en fästing under ögat och vi fick åka in till närakuten med honom på drop in. Han fick ligga på min mage och vi fick stomhålla honom. Jag fick hålla i bena och mamma i huvudet och armarna och försöka ha honom stilla. När dom tog fram den stora pincetten så tänkte jag “att de här kommer aldrig gå,han kommer göra illa sig i ögat”. Men de gick. Nu ska vi hålla koll på hans öga så de inte blir rött. Hoppas på han slipper antibiotika. Men jag ska checka nu på tis när han endå ska till doktorn om de tycker de ser bra ut då.

Man kan resonera min helg att den har varit kul,spännande och ledsamt. Jag bölade när William grät. Jag tycker sånt är så otäckt när man måste tvinga dom mot sin egna vilja. Men tur att de gick så bra. Jag är lugn igen. Nej,ska dra mig till sängs. Love Jannice

100_9171

100_9178 100_9183

100_9194 100_9195 DSC_0097 DSC_0270 DSC_0073  100_9209

1 kommentar:

Jessica sa...

åh stackars lille wille som fick en fästing där, hoppas han slipper antibiotika. Hoppas de går med han :)

Jag hade en mysig dag med er alla i knutby =) sååmysigt!! Måste ses oftare sötnos <3 kanske picknick?? Puss