söndag 17 maj 2009

Tivoli i Morgongåva

Hallå! Jag har haft en bra dag. De började med att jag vaknade och kände mig pigg och gick upp en stund. Sen en halvtimme eller timme vaknar William och traskar ut igenom dörren in till mig vid datorn. Där tröck han på knappen och ville jag skulle göra honom sällskap så blogga vidare blev de inte. Väcka Tobbe och han sov som en stock. Gick ner för att käka frulle och städa av lite.

100_9014

Åkte till Ulf och Marie för att fika lite och efter de åkte vi till samhället för att gå på tivoli som Tobbe hade bestämt sig redan sen igår. Jag bad min bön och hoppades på att William skulle älska de. Vi mötte upp Hanna,Crille,Cajsa och Ludvig och gick sedan mot karusellerna. Tobbe valde de stora bilarna och jag hade en tanke att dom skulle gå fort med men tänkte endå att de skulle gå hyfsat för dom små. Den takten som dom kan hantera. Tobbe satte William bredvid Cajsa och vips åkte dom i väg. I kurvan såg de ut som att han skulle ramla av och jag är glad att han började gråta så dom stannade. Usch,jag fick tårar själv i ögonen. Vi testade de små tågen som gick väldigt sakta. De gick 2 eller 3 varv sen började han gråta så jag fick sätta mig bredvid honom och Cajsa och de gick bra till slut. Sen sa jag ifrån att han skulle få dra i snöret ist för karusellerna. De såg lite otäckt ut eftersom han inte kan hålla balansen riktigt. Så han fick en gul katt. Den vart han jätte glad över. Så gulligt. Mammas kille.

100_9013 100_9023

Nu sover William ute i vangen. Ikväll kommer mamma på besök. Hon ska vara barnvakt åt honom imorgon bitti innan hon jobbar natt. Jag ska jobba 12 timmars imorgon de är APT då. Nej,nu ska jag ut och kolla rabatterna. Ska rensa lite ev. Fint väder ju. Love

100_9011

2 kommentarer:

Jessica sa...

sötnos han är, skönt att dem stannade bilen.. hoppas ni haft det super bra =) de verkar som det.. pusss

stefan sa...

Vilken dag ni haft det =) underbart. när alex är större hänger vi på =)