onsdag 27 maj 2009

Uppsala

God kväller! Jag är hemkommen. Har varit ett par bra dagar hos mormor och morfar i Sala backe. Ätit gott och sovit som en dröm. William har sovit jättebra nu i Uppsala,annars är han svårsövd borta och kan vakna 4-5ggr per natt. Men nu vaknade han bara 1gång så jäkla skönt. Jag kan knappt tro de var sant. Tobbe och Uffe hämtade mig och William vid mormor å morfar idag. Skönt att komma hem till vardagen igen. Men man får så mycket hjälp med William. Här hemma kan jag inte ens ta en tupplur och hos mormor och morfar blir jag erbjuden att sova ikapp när jag är trött. De tycker jag är väldigt skönt att man får göra om man ibland känner sig slö som jag kan göra nu ibland.

På vägen hem skulle dom beställa kyklingrulle. Jag tackade stark nej och var nöjd med mina pankakor som låg i min mage. Åt ju hos mormor och morfar. Vi tog en sväng ut med bilen och kollade lite ställen var Tobbe kan lägga i sin båt som han köpte för en vecka sen och in på coop med. Imorse var inte bra roligt. Mormor väckte mig. Jag tvättade mig,klädde på mig och fixa mig,åt frukost och  borsta tänderna. När jag skulle ta min flytande deo så av någon konstig anledning så går den sönder och vätskan flyter ut på mormors fin bord. “NEEJ” tänkte jag och ropade på mormor. Jag sa direkt att deon hade gått sönder och den inte få ha kontakt med textiler. Hennes finbord vart lite förstörd och nu mår jag dårligt över detta. Tänk att man är smart på morgonkvisten. Man ska låta bli. Tog cykeln till jobbet och ser massor med skylat om vad man ska rösta. Ser den första skylten “Ok,jag ska nog rösta”.. Sen en skylt till precis efter “Ja,jag vet att vi ska rösta snart.. Okej,okej”.. Och precis när jag har åkt förbi den andra till den tredje “Stoppa upp era skylar i röven”.. Haha..

Nej,ska sova. Ska upp och jobba imorgon och på fredag. Sen är de helg och den helgen ska jag befinna mig i Knutby. Jag längtar. Love

2 kommentarer:

Jessica sa...

Hihi.. vilken rolig skylt de va.. va de nån som hade skrivit den själv eller var den upptryckt??

Jag tror inte mormor blev ledsen över det som hände, de va ju bara en olycka.

Skönt att vara ghemma igen, men i morrn bär de åt knutby.. blir kul, då kommer jag på lördag :D

Puss

stefan sa...

skönt att william kunde sova hos gunilla o bengt, sånt kan ju vara svårt ibland. Vi ses i morrn i knutby :)