tisdag 2 juni 2009

Enköping!

Idag har jag,William och Willes farmor varit i Enköping på barnmottagningen där vi fick se om William var allergisk. Vi fick först anmäla oss och väga. William ville inte kliva upp på vågen de tyckte han vi kunde göra själva. Så han fick sätta sig på den andra bebisvågen. De har varit en spännande dag för de är första gången jag är med och kollar på hur man gör pricktest och William är duktig han. Stäckte fram händerna till doktorn så hon fick göra test. Han satt så stilla. Hon var så chokad så. Jag sa att våran William är så stilla och snäll. Vi fick vänta ett tag och testet visade ingenting. Alltså inte allergisk. Men dom sa att han kunde vara allergisk endå men de är svårt att visa sig på dom små. Så vi ska bara hålla utkik. Vi tog en shoppingrunda i Enköping. Skulle köpa presenten till syrran,men den var tyvärr slut. Typisk nu måste jag konka på den till jobbet och allt om jag köper den imorgon.

Hem mot Heby igen så stannade vi till hemma hos Arne och Vivi på middag. Gös och potatis. Uffe har fiskat fisken och den var god. William åt som en häst. Jordgubbar och mjölk på de vart de.William vill äta själv nu för tiden och med gaffel och kniv den sötingen. Så de är bara att göra som han vill. När vi kom hem bestämde jag och Tobbe att de skulle vara fiffigt att typ skriva 100 lappar i var som vi vill göra och lägga i en skål så drar man varje vecka och de som står på lappen ska göras. Både nyttigt och onyttigt.

Jag: Men då kommer du bara skriva sex,sex,sex på varenda lapp..
Tobbe: Neeejdå
William: Sex,sex,sex

Haha,dom lär sig snabbt. Nej,ska sova. Ska jobba nu imorgon och William har äntligen somnat hör jag. Vart lite sent. God natt! Love

3 kommentarer:

Petra sa...

Hahaha! Ja man får tänka på vad man säger ibland fast nu var det väl siffra sex ni pratade om ;-)

Jessica sa...

:D hihi.. sött med siffran sex =) hihi.. gulligt.. skönt att han inte var allergisk, fats de kan ju va som doktorn säger också med pricktestet, så var de för alex också.. men va duktig wille är som satt stilla :) pusssss

Jessica sa...

jaa jag hoppas verkligen jag kryar på mig, ska dricka mkt te med hounung =) puss