tisdag 21 juli 2009

Varför??

GetAttachment

Dessa senaste dagarna har verkligen varit frustrerande på olika vis. Jag har verkligen varit på dårligt humör. De märks att mensen ska komma när som helst!? Man har varit så trött när man har jobbat och fått dårlig sömn. William matstrejkade tydligen när jag var borta och drömmer otäcka drömmar när Tobbe och jag höjer rösterna till varandra. Tråkigt att de ska bli på de viset, men ibland blir jag verkligen irriterad. Tänk att en del saker inte stannar kvar i skallen utan går in i örat och kommer ut i de andra örat. De är verkligen tråkigt att man inte blir förstådd.

Bara de med att jag jobbade och sov borta (visserligen tyckte dom väl att jag fick min sömn utan barn och karln,men tror man kan sova utan sin son)? Nej,inte jag iaf. Ni kanske kan. Men inte jag. Tobbe har ju “semetersjobbat” och har semester så varför ska bara han få vara trött? Jag är också trött. Varför är jag så osynlig??  Jag är också trött,behöver också den sömnen Tobbe får av mig hela tiden. Jag förstår inte varför jag låter honom sova timtals om dagarna, ingen förstår hur jag känner mig just nu. Jag blir faktiskt ledsen och trött. När jag blir trött blir jag väldigt ointresserad av saker och de vill jag inte. Jag känner mig som världens sämsta mamma just nu i denna situation. Jag vill förändra det och jag vill verkligen göra de nu. Men tyvärr kommer de ta sin lilla tid….. Jag skriver inte detta för att peka ut människor för de är de sista jag vill, utan för att jag vill också synas och bli förstådd! Men livet är orättvist.

3

William somnade i min famn 19.30. Helt utslagen. Sen vaknade han 21 tiden och bara grät och grät. Jag tog in till min famn men när jag la honom ner på kudden igen grät han. Så jag gjorde lite välling åt honom. Vips somnade han igen. Han var nog lite hungrig också. De är inte så lätt att förstå sig på dom små liven ibland,men man gör de bästa man kan av situationen.

Lite bilder från den trevliga kvällen med några av mina trevliga kollegor hemma hos Chloé. Kvällen avslutade med en tidig hemgång på kvällskvisten och somnade sött i sängen. Längtar tills nästa kväll,när nu de blir? Jag har så kul med mina kollegor. Dom har alltid något kul att säga. Nej,nu kanske jag ska göra något annat. Love Jannice

16 25

4 kommentarer:

Jessica sa...

gumman jag förstår hur du känner dig. Men ni måste tala ut om det. Komma övernes om vilka dagar som vem som ska ta william just då på morgonen och just då på kvällen osv. :) Hoppas de funkar. Puss å kram

72,2 i min barndomsstad sa...

Min ängel! Tänk inte så mycket på att bara Tobbe får sova. Gör upp med honom att Ni har sovmorgon varannan dag som när Wille var liten. Alla behöver sova. Sedan kan man inte sitta uppe vid TV eller datan långt in på natten (som jag gör) för då blir man trött. Sedan vill jag bara säga att du är ingen dålig mamma UTAN den bästa mamman Wille kunde få. Så lev upp till det nu - var med pojken och ta åt dig orden från djungelboken " Jag ska lära honom allt jag kan" Puss Mor
P:S Fråga Uffe om han vet vad biten heter som Wille dansar till och som hakade upp sig. Den blir bättre och bättre.D.S

Katharina sa...

Usch, jobbigt när man känner så :( Vet tyvärr inte hur du har det, har ju alltid varit ensam med Alva men kan tänka mig att det kan tära rejält på en! Hoppas det löser sig vännen! KRAM

Anonym sa...

Hej gumman! Vet precis vad du menar, och vet även att det INTE kommer att komma av sg själv, du måste kräva att få sovmorgon, för om du tror att du genom att vara snäll och låta honom få sova, så kommer han ge tillbaka samma till dig, så tror du nog dessvärre fel
:( nu känner ju inte jag Tobbe, jag talar utav egen erfarenhet.

Hoppas du tar tag i detta och att det löser sig, för att gå omkring och ständigt vara trött är inget roligt. Och så en liten sak till; DU ÄR EN UNDERBAR MAMMA!!! tro ALDRIG något annat!

Puss och kram / Linda