lördag 13 februari 2010

Nu är de lördag igen

100_2061

Idag blev de fika i Heby. Mamma,pappa,Tobbe,Wille och jag. Sen kom Uffe och Marie med. Jag hade styrt upp en kladdkaka som vart perfekt och rosa fluffig grädde med hallon. De var riktigt gott får jag lov och säga. Den vart väldans god. Sen blev de lite prat å tv tittande.

William är helt omöjlig. Jag har tvingat honom flera gånger och borsta tänderna,eller rättare sagt att jag får borsta hans tänder,MEN NEJ de är omöjligt. Varför kan inte jag få göra de? Han säger bara “William borsta tänder”. Jag ger upp ganska fort för jag tycker de är jobbigt att se honom gråta,men vad ska man göra? Han kan ju inte få sin vilja igenom heller. Funderar på köpa en eltandborste i barnstorlek som jag kan köra med för de har han kört med förut ibland. Jag vet att de är 3års gräns på en jag kollade. Men om man försöker få honom att borsta med den så länge? Eller jag vet inte. De är så omöjligt. Stackaren kommer få hål i tänderna om de fortsätter så här. Ingen som har något knep??

Skruttis somnade redan 18,30. Skönt att man får i säng honom tidigt. Dock är han inget för varken välling eller pott träning längre. Han har kommit in i någon period och de är ju vanligt. Kanske han tycker han är stor nog att sluta med välling. Jag som trodde för ca ett halvår sen att de var slut på den. Så nu kanske de är slut snart på den. Man får se.

LOVE Jannice

2 kommentarer:

Jessica sa...

hoppas de löser sig med tandborstningen.. och kladdkakan ser för himla god ut. mums.. pusss

Petra sa...

Två tandborstar kan funka, en till William och en till dig så kan ni borsta samtidigt på hans tänder =)