söndag 22 augusti 2010

MINA INTRESSEN

Vad kul de är med bakning verkligen! Alltså jag har hittat en ny hobby. Egentligen har den funnits inom mig väldigt,väldigt länge. Men den har inte varit sådan stark som nu. Jag vill gärna öva mer och verkligen fixa massor innan detta intressen dör.. Jag misstänker att jag tröttnar en dag?! Jag har inte så stark tålamod och de lär man ha i bakning. Men öva,öva,öva :) Man skulle ha gått någon bagarlinje eller utbildning i detta område.

Sen är mat en stor passion för mig. Gillar att exprementera i köket och “leka halv åtta hos mig” är de någon annan som känner så så tycker vi ska sätta betyg på varandras rätt ;) Jag har mer kockböcker i mitt skåp än vad man borde ha. En samlig på böcker när de gäller matlagning och bak är en stor grej för mig även om jag inte lagar allt. De låter så smaskigt att bara kika i..

Foto är en stor grej i mitt liv. De började för några år sen. När jag skulle välja gymnasium. De var då de föll pladask ner på golvet. Gick på GUC där man fick pröva på allt möjligt och när man började i åk 2 så fick man välja inriktning. Självklart krossades min dröm och jag kom inte in på mitt förstahandsval som var just foto. Jag ångrar att jag aldrig gjorde som en tjejbekant i skolan då som bad sin mamma skriva ett klagomål till rektorn. Vips så fanns hon i fotoklassrummet. Jag hade inte samma ork då. Jag tror jag minns att jag sket i vad jag verkligen gjorde då med. Vilket jag ångrar nu.

Mode är fantastiskt enligt mig. Männen förstår sig inte på sånt. Dom ligger under huven och meckar bilar och blir smutsiga medans kvinnor är rena och gråter om naglarna går sönder. Haha. Jag är väl lite mer kvinna nu än vad jag var när jag var liten. Jag var nog en pojkflicka i 7års åldern. Jag lekte med grabbarna,jag tävlade i skolan mot grabbarn,jag lekte med grabbsaker. Tack mamma för pojkfrisyren (hahaha,så hemskt den var. Att man inte fick bestämma). Åter till mode. Jag har nog lagt ner massor av pengar på skor,kläder,smink den senaste 2åren som jag aldrig har gjort förut. Jag var ointresserad av kläder i ugn ålder. Modet sprang bara omkull mig en vacker dag…….

Dansa och sjunga är kul! Speciellt dansa. Jag ångrar att jag aldrig gick någon danskurs. Man förbränner en massor och de är bara kul att röra på sig. De får mig glad. Träning och motion är toppen med. Man mår som man behöver må. De borde alla få.

Inga kommentarer: