onsdag 23 februari 2011

Mer förvirrad kvinna får man leta efter..



Jag har en fas mitt i mitt liv där jag inte vet vad jag vill göra med livet. De är sjukt svårt och jag har ganska mycket ångest varje dag om både små och stora saker. Jag fick mig en tankeställare här om dagen när mamma sa åt mig. När hon sa “ryck upp dig,ta tag i ditt liv”. Jag tror mamma tyckte de var hemskt efteråt när hon hade sagt de. Men jag tycker de var fina ord för dom värmen innerst inne i mitt hjärta. Jag är förvirrad,jag är någonstans mitt i livet där jag inte vet hur jag ska bete mig,där jag känner saknad å rastlös. Livet jag lever idag med mycket egoistiskt i mig är egentligen inte min grej. De har bara blivit så för att jag har en period där jag inte mår särkilt bra. Hur ska man förklarar allt för att ni ska förstå? De tar på krafterna att tänka och de är bara jag som kan göra mitt liv bättre idag. Jag är i en periodare där jag knappt vet vad jag ska göra åt de hela. Jag är en tänkare,en förvirrad sådan. Å,kommer förbli ett tag. Så tråkigt när jag inte vet vad jag vill. Jag har varit en sådan i många år som ångrar mig i sista sekund. Jag lägger tyngde på mig å mina tankar ofta. De är så svårt. Hur ska man kunna bekämpa detta? Någon som har tips eller liknande tankar? Jag är verkligen en förvirrad kvinna å mor. Ryck upp dig,Jannice!

1 kommentar:

72,2 i min barndomsstad sa...

Lilla gumman. Om du tänker efter lite grann. Du har nog varit en sådan person som du beskriver ganska länge. Det känns som någon har tagit ditt självförtroende. Det är därför bra att stanna upp INNAN du gör något knasigt. Kanske rent av skriva ner : Hur vill jag ha mitt liv - hur vill jag göra med min framtid osv. Bearbeta saker och ting med mycket tänk bakom alla beslut. Ta bara för ett tag sedan - typ när du var runt 18 år trodde du då att du skulle kunna ta körkort? Troligen inte just då - MEN du har ju lyckats. Trodde du efter gymnasiet att du skulle få ett fast jobb - troligen inte - MEN du har lyckats. Du ser det finns flera saker i ditt liv som du har varit tveksam på men styrt upp. Nu gäller det bara att tänka själv, inte upplysa hela omgivningen om HUR du tänker göra utan tänka efter FÖRST. Det kanske är bra att få en tid med sig själv. Jag tror att du behöver få uppmärksamhet - feedback you now! Kanske börja träna lite och få tankarna på annat. Livet är svårt ingen dans på rosor.Sedan har du även en son som DU måste ta ansvar för. Gör som Baloo - "jag ska lära honom allt jag kan". För W har stora talanger till att bli en snilleblixt. Vill du snacka med någon så finns jag här och du kan även få hjälp genom jobbet tror jag med kurator. Steg ett är redan avklarat ser jag - tvättberget är något mindre eller rent av borta helt.Puss min sköna.