lördag 30 juli 2011

Mina handgjorda marsipanrosor

Eftersom jag hade så tråkigt så började jag tillverka egna maripanrosor. William var också med en stund. Men han tröttnade och gick och lekte istället. Grabbarna är nu ute på fisketur :) Jag färgade marsipanen i rosa och röd och satt igång med rosbygget ;) Hade även mörkgrönt med de blev inge fint :)
DSC_0018DSC_0030DSC_0033DSC_0035DSC_0040DSC_0041DSC_0017DSC_0027

Jag kanske kan ta mig tid till att visa någon dag hur jag gjorde detta. Nu ska jag testa på att göra kanderade rosor :) Vi får se om jag lyckas. De är sååå jäkla kul med pysselbak. Wiiiiiie. Love

1 kommentar:

72,2 i min barndomsstad sa...

En ny hobby.....vad himla fina de blev. Du kanske kan börja att sälja marsipanrosor och cupcakes. Du gör ju så fina bilder till dem. Tål att tänka på. Rosorna ser ut som riktiga. Bjud dina vänner eller visa bilder på FB, sätt upp lappar i affären - sedan har du fått kunder. Puss min bagare.