söndag 27 november 2011

Tidigt julpynt

DSC_0838 Vi är tidiga i år. Jag känner att ju längre julen kommer ju stressigare kommer den bli. Har slagit upp julgranaren,slagit in paket,tänt ljusstakarna,pyntat fram lite julkänsla och minst av allt tagit bilder på året lilla jultomte som ska bli vykort till släkt och vännerna. Eftersom jag jobbar dagarna innan jul känner jag på mig att jag kommer nog inte stå å pynta granen mitt på morgonen eller sent på kvällen och Tobbe kommer inte slå upp granen heller. Så idag tidigt som bara den stod jag och William och pyntade en del av huset och julgranen slog vi upp med (???!!!???) JAG VET! Jag är ingen sån som vill ha de på detta sätt, men i år fick de allt bli så :( Har legat soffliggandes annars hela dagen och tvättat en drös maskiner med. Vi får se vilket kort som blir årets julkort. Visare de senare i december.

2 kommentarer:

Marie sa...

Det var bra att du gjorde det idag. Bättre tidigare än en sönder stressad, argsint, ledsen mamma när det närmar sig jul. För det är viktigt för William att han får ha julsaker framme.
Puss mor

Jessica sa...

Skönt att pynta julgranen! De ska vi också göra tidigt tror jag för annars har man inte julgranen så länge kvar känns de som. :)