onsdag 30 november 2011

Ursäkta röran…

Hej alla fina vänner! Jag ber om ursäkt först å främst för att jag har varit en dålig bloggare denna vecka men saker och ting förklaras ju en hel del med tanke på att jag jobbar natt denna vecka och då hinner man knappt vara social eller sova ut ordentligt. Denna vintertid är svår då man bara ser ett stort svart mörker. Ser knappt något ljus. När man jobbar natt är det mörkt. När man åker hem är de mörkt och när man vaknar är de mörkt. Så jag längtar lite till helgen.

Idag kom julkorten som jag har skickat efter på framkallning med lilla tomten William på. Ska bara köpa kort och lite annat pyssel att fixa årets julkort med. Tycker de är riktigt pyssligt att göra egna kort och riktigt kul då man har en son som kan vara tomte. Å,sen kom de såklart lite bröllopsbilder på Jossan och Tobbes bröllop i somras. Jag tittar gärna på bilderna om och om igen. Jag hoppas de blir flera bröllop för jag älskar att gå på sånt. Går gärna på bröllopsmässan i Uppsala eller Stockholm om någon vill?!? :)

I helgen blir de nog lugnt. Ska ev om jag får barnvakt hjälpa Carro med att packa upp lådor. Hon har ju flyttat till en skit fin lägenhet. I love the kitschen wery,wery mutch. Vi får se hur de blir. Återkommer om de Darling :) Sen ska jag premiärbaka. Blev inget förra helg då jag inte var i form och vi pyntade in julen istället. Någon som har ett bra recept på lussebullar som vill dela med sig? Annars ska jag försöka rensa ur kontoret och göra de lite snyggare. De är så stökigt så man knappt vill ha dörrn öppen. Ska försöka mig på städa hela huset om jag pallar,annars en våning i taget.

Å nu till de tråkiga. Jag tror våran tvättmaskin har gått sönder?!?! Nämligen så här. Det verkar inte centrifugera och de bara droppar om tvätten när man tar ut den även om man bara kör ett plagg i. Jätte jobbigt. Har försökt kolla en massor och de verkar inte funka. Har alltid kört detta program och helt plötsligt funkar det inte!? Har i princip stått å vänt upp å ner på tvättmaskinen (inte ordagrant) men de funkar inte. Har gjort rent alla filter osv. Den är typ död. Fast jag vill hjälpa den att bli frisk igen. Kanske be någon händig komma och kika. Men.. vila i frid då Sture.

1 kommentar:

Jessica sa...

Kul med bröllops mässa! När är den då? :) puss