söndag 29 januari 2012

Bättre förr?

Så nojig man har blivit. Idag kan man inte ens öppna ytterdörren förens det är faror utan denne värld. När jag var liten kunde man springa,gå,leka själv utan att något hände en. Idag är det rattfyllor stup i kvarten,mord,barn som mördar andra barn,massaker,krig,våldtäkter,terror,smittor,förkylningar stup i kvarten. Det känns som om när vi var små var vi knappt sjuka medans nu är barn sjuka jämt. Världen är olik sig och jag blir skraj. Var händer med denna värld? Jag vet inte. Vi som barn kanske inte fick höra så mycket om världen men undrar om inte alla vuxna skulle hålla med om detta ändå?

En till skillnad som barn. När jag var liten var det knappt några barn i min ålder som var allergiska,idag verkar det vara var och varannan vara allergisk mot precis allt. Var knappt några ungdomar som rökte och drack som en trend så pass mycket som idag. Det hände inte så många olyckor förr i världen (vad jag minns) och vädret var defenetivt mer stabilare. Klimatet är konstigt nu. Upp och ner pendlar det mellan iskallt och varm. En riktigt värmeväxlare. Storm,orkaner,tromber,åska osv…

Någon som håller med?

2 kommentarer:

linda sa...

Jag håller med dig men jag tror man blir mer medveten ju äldre man blir. Tyckte aldrig någon dog för men idag tycker jag alltid att någon man veet vem de är eller känner dör. Jag tror allt har med att vi blir äldre och göra. :)

Jessica sa...

Ja de händer så
Mkt hemskt
I vår värld ela tiden. Knappt man vågar lyssna på nyheterna längre :(((

Body butter choklad luktar blääää! Inget jag rekommenderar :((