måndag 25 juni 2012

a lot to do…

Ojoj,vad mycket man ska hinna med i sommar. Rekord. Så här mycket inbjudningar å saker att göra har jag nog inte haft på flera år! Men de känns ju kul å bli bjuden på saker för då finns man ju fortfarande i deras liv ;) Snart vaknas det 70års fest (Jossan & Tobbe fyller),Alicias dop,Ullis 25års fest,Helsingborgtripp,bygga altan,staket och massor av annat som behövs att göra. Ska ta en dag och städa mitt dator rum å fixa till det. De ser ju för jäkligt ut. Som min mammas uttryck när vi bodde hemma å hade stökigt “bombnedslag”! Det är ett tillfälligt skräp rum.

Som ni kanske vet så har vi pratat om att skaffa något husdjur till William (började redan förra året) då William frågade själv varför han var den enda som inte hade något djur? Då vi förklarade att pappa var allergisk och att de inte gick. Vi var nära på slå till då med med något allergifritt djur men när jag blev gravid så la vi de på sidan. Men nu undrar såklart William igen, då vi nu inte ska få någon bebis för den kom till himmelen om inte han kunde få båda?! Söta han! Så tror de eller ej,Tobbe snickrar på en bur och har byggt nästan hela klart. Han ska bara bygga ben och sätta på hönsnät och lite annat små fix som bör göras så ska hans lilla dröm gå i uppfyllelse (å,min lite). Jag har ju levt med djur sen barn och älskar djur lika mycket. Vi har haft massor av djur… Eremitkräfta,guldhamster,kanin,underlater,häst,hund,katt,fiskar.. Har säkert glömt räkna upp något!? Men om ett djur dog så köpes ett nytt vad jag kunde minnas. Sista djuret i familjen var en speciell varelse. Vår hund, Whoopie. En bennersennerhund. Kan sakna denna tjej otrolig mycket ibland. Här är sista bilden på henne då hon var mycket sjuk och vi fick avliva henne. Mamma sitter bredvid och klappar en sovandes tjej.

Nej,nu blir de till att hoppa i bingen för imorgon ska jag ut och fixa lite saker. Så jag hoppas på sol så man kan få sig en liten brunbränna. Var tusan är sommaren? Eller har den redan varit en vecka? Det är skit kallt å jag fryser igäl ibland. Skumma väder alltså. Vill passa på och gratta Josefin (min klasskompis i mellan-högstadiet som jag kan sakna massor) och hennes kille Mattias för deras lilla Freja som kom i fredags,samt Anna och Martin för deras lilla tös som också kom i fredags. Mycket babyboom. De gillas! God natt och sov gott fina vänner! Imorgon väntas en ny dag ;) Kramar

4 kommentarer:

LIENE sa...

Det blir nog bättre sommar nästa månad:) det brukar vara så här i juni månad, säger vi, eller, jag tror det brukar vara så.

sv: Ja, man är olika:) men det är ju bra, för vad skulle hända om alla bodde mitt i stan - vi är på väg redan ditåt bara för att alla möjligheter finns i stan och alla vill vara nära sina jobb.

Jessica sa...

härligt ju =) älskar djur jag :D såå underbart. synd ni inte kan ha hund, men noi kan ju ha andra djur :) pusws

Lina sa...

Aloooot to do!!

Sofie sa...

Vad ska ni skaffa för djur? Jag vill gärna ha en hund :) Måste bara bearbeta min sambo lite :)