onsdag 30 januari 2013

Ni gör väl rent era sminkborstar?

I era sminkborstar samlas bakterier,smuts och annat äckel i. Det kan göra så de ploppar upp finnar i ansiktet och de känns ju onödigt om man kan undvika. Jag får jätte lätt finnar å måste tvätta penslar å borstarna varje gång (men jag tror de beror på mitt skift schema,sov å mat tider med)...

Annars rengör man borstarna 1-2 ggr i veckan med vanligt schampo el diskmedel. Jag brukar ta schampo å gnuggar in det och sköljer ut det som man vore man duschar själv. Super enkelt.

Har du en borste med äkta hår tvätta med schampo och balsam för att få den mjuk :) syntetiskt hår går bra att tvätta med diskmedel om man inte vill ha schmpo. Men schampo tycker jag är bästa resultatet! Det finns även sminkbortrengöringar att köpa med.

Torka aldrig borstarna med handuk. Låt dom själv torka :)

Tänk att de kan vara så mycket skit i en sådan smink produkt!!! Värsta bakteriebomben... :)



Inga kommentarer: