lördag 23 februari 2013

Jag hatar det här

De ser ut som vi har haft fest här. Disk,tvätt å prylar överallt. Man blir så frustrerad över att det här verkligen inte funkar. Tv'n verkar hellre gå än diskmaskinen. Blir ledsen. De går verkligen inte lära en tjugifemårig att plocka. De går verkligen inte. Min femåriga son är mycket bättre på det! Någon som har ett sådant problem? Min fråga är "varför lärde sig inte man de från början"? Helt sjukt å onödigt att man ska plocka efter andras skit. De är ju något fel. Tur man har haft denna hjälpreda hemifrån. Man tyckte säkert de var pina då. Men idag är jag lycklig att kunna veta hur man gör detta :) jag orkar såklart inte göra samma sak när jag kommer hem. Plocka disk,laga käk,tvätta,stryka,dammsuga varje dag. Man tycker ju lite att de ligger hos dom båda parterna. Jag har hellre snyggt än ligger å latar mig framför tv'n. Men ibland kan man få en "strejk" då de känns som man bara gör allt :( men hur ska de vara så svårt å lära sig i sin ungdom? Vi fick lära oss tidigt att laga mat å tvätta å jag minns i högstadiet så fick man olika papper om tvättråd,matlagning osv. Så jag vill inte att William ska vara en sådan lat människa. Han fixar,städar å plockar undan sin disk själv :) happy mami alltså!

1 kommentar:

Linda sa...

Tror tvärr de flesta killar är likadana:(