fredag 26 april 2013

Gyn & Hälsosam?


Ligga o bräsa med bena är ju inte min direkta starka sida när man besöker gyn. Hatar att gå till gynekologen och "visa upp sig". Vad ska de vara bra för? Jo,för å undvika alla dess lag av sjukdomar såklart. Men att ligga där och knipa sig även om barnmorskan säger "slappna av" så är de alltid svårt att vara lugn. Jag var där imorse och tog cellprov som om fyra till åtta veckor så får man domen. Jag börjar nu känna att jag inte är ung längre och vad som helst kan stå i brevet. När man fyllde tjugofem blev de helt plötsligt en stämpel med tecknet att man inte är säker längre. Man kan lika gärna vara sjuk som frisk. Men jag hoppas ju såklart på jag är fullt frisk. Men ibland undrar man? Jag sover fruktansvärt dåligt. Svårt att få in en rytm när schemat är galet. Svårt att få in rätt mat och en stabil viktväg,ett bra humör,familjeliv och vara hälsosam och slippa sjukdomar. Jag bryr mig om hälsa. Just nu är den i berg och dal bana. Den pendlar upp å ner. Jag känner att jag är mer ohälsosammare än någonsin. Jag känner mig inte helt "frisk". Jag är konstant trött. Ingen kan förstå. Ingen alls kan förstå hur det är att jobba detta schema.... Jag önskar alla visste! GODNATT!

3 kommentarer:

Jeji Chaos sa...

god morgon =) ja där är en känsla som jag kan lova aldrig släpper haha.
När jag var ung och väldigt nervös och skulle undersökas av en gammal man, kan lova att det var inte roligt, för jag var så nervös att jag råka små fisa. hmm kan säga att han var inte alls glad haha. Men fan vad nervös jag var, var min första manliga.... eeeekkk haha.

Hoppas du får en bra dag. kram
Om jag följer dig på din web- followers, har du lust att öfölja mig med? =)
Kram

Lotta sa...

Sv: Tack så mycket :) Vad ska du hitta på för skoj i helgen?? =)

Mamma sa...

Jo jag kan tala om att jag förstår dig hur du känner dig. Har ju själv jobbat helvetes schema. Men jag tror också att själva jobbet påverkar oss också. Snabba beslut och högt tempo hela tiden. Men jag tror nog att du sköter dig med maten, sömn osv, så gott du kan. Det jag tror mest är nog att du ska sluta tänka på allt. Ät det du vill och försök att ändra matvanorna för alltid - då tror jag att du inte behöver stressa dig själv om du äter en varmkorv eller lite chips. Se bara till att röra på dig och äta lite av det mesta så ska du se att allt ordnar sig.
Kram Mor