söndag 26 januari 2014

Alfreds dop & frieri! :)

Igår var vi på lilla Alfreds dop. Sara och Emils lilla pojke.
Min sambos ena kusins barn.
Han fick namnen Alfred Erik Eriksson.
Både Sara och Malin sjöng otroligt vackert i kyrkan.
"Fem små fingrar" & "Du är allt"
Tårarna var svårt att hålla inom sig.






I församlingshemmet var de uppdukat med massor av klara färger på bakelser i grönt och blått.
Otroligt goda och fina var dom.
Jag gillade verkligen att tårtbottnarna var färgade.
De som jag aldrig lyckas bra med att göra.
Otroligt gott allting.




Alfreds pappas tal var rörande.
Otroligt fint och vackert sagt.





Sedan pratade Emil (Alfreds pappa) kära ord om Alfreds mamma som ni ser på bilden nedan.
Och de slutade med att han gick ned på knä och friade till henne.
Så otroligt kärleksfullt.
Många tårar rann från min kind och inte bara min kind.
Flera som inte kunde hålla sina tårar tillbaka.
Såklart sa Sara JAAA! :)





En mycket mysig & glad dag.

Efter dopet stanna vi hos svägerskan och käkade toast med sallad samt smörgåstårta.
Vi kom inte hem förrns sena timmen.

här & här är låtarna Sara & Malin sjöng på dopet.

2 kommentarer:

Malin sa...

Vackert dop!!!
Amen guuuud så gulligt att fria där och på det sättet. Så sött att alla nära och kära fick vara med!!!;)

Kram!

Pauline, gravid med lillebror till Nova sa...

Men Gud va kärleksfullt =) jag älskar verkligen kärleken!