söndag 19 januari 2014

Min tacopaj

TACOPAJ.
Stek köttfärsen i tacokryddor.
Sätt på ugnen på 200 grader.
Blanda 100 gram rumstempererat smör och 2-3dl vetemjöl
Ha ut det i pajformen och nagga med en gaffel.
Förgrädda pajskalet i ca 10 min.
Häll i valfri fyllning.
(Jag hade i köttfärs,brocoli,paprika,tomat).
Vispa 2 st ägg med 1-2 dl mjölk, 1dl grädde,1 tsk salt.
Häll över de i pajformen.
Riven gräddost
Grädda ca 20-30 min.
Servera med gräddfil och andra grönsaker.

Några frågade efter detta recept på instagram där jag heter jannicelindell.
Här kommer mitt recept på tacopaj.
Å,precis... Den är ej LCHF ;)
Kommer snart med ett LCHF recept om någon dag..

Kram

2 kommentarer:

Lotta sa...

Sv: Tack så mycket & detsamma :) Har du några roliga planer för veckan som kommer? =)

Tess sa...

Hejsan! Kika gärna in på min blogg och jag bjuder på lite vardags-humor :) kram