måndag 24 februari 2014

Barnmorskan & Fikat

Hej alla fina människor där ute som läser min blogg.
Idag blir de ett tråkigt inlägg utan bild.
Jag gillar ju att ha bilder till mina texter jag skriver.
Idag började dagen tidigt.
En son kom tassandes in klockan sju på morgonen.
Han var väl pigg.
Jag sa han kunde lägga sig och somna om så de gjorde han till slut.

Sen var de dags att bege sig till barnmorskan.
Hon mätte magen,lyssna på hjärtljuden som låg på 142 och fick väga och prata en massor om arbetet,samt gravidpennig med mera.
Min vikt var hon lite bekymrad om.
Har bara gått upp 3kg under denna fem månaders perioden och har stannat där.
Hon ville jag skulle tala med min arbetsgivare om nattarbetet att de inte funkar för mig för barnets bästa.
Gillar min barnmorska.
Hon har förståelse om allt.

Sen vidare och fika och käka körsbärssoppa hos Tobbes mormor.
Vidare in till Sala med karln och sonen.
Va en sväng på stan och sen stanna vi hos karlns syster och dotter.
Där blev vi kvar i tre timmar.
Fika. Drack kaffe och en underbar god hembakad kladdkaka med glasyr.. Yum.
Sen var vi hemma igen.
En fullspäckad dag.

Är de någon som vet om man får göra porrengöring när man är gravid?
De kanske är en konstig fråga men undrar.
Skulle behöva göra det i alla fall.
Kanske ska fråga salongen jag brukar fixa min bryn på.
På tal om ögonbrynen så har jag inte orka brytt mig över dom på länge... VÄLDIGT länge.
Dom växer som buskar och borde noppra.
Är väl för lat och nopparen har jag slarvat bort,lagt någon stans där jag inte minns.
GRAVIDSKALLE!!!!
Varför minns jag inte var jag lägger sakerna just nu? ;)
Måste ta tag i detta nu.....

Får se om man får några kaninungar i början av mars då.
Någon av kaninerna lär ju få ;)

Snart ska jag ha mitt pomp de lux party och jag längtar!
KRAMAR TILL ER!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Sv: Tack så jättemycket:) och jaa, jag har haft en underbar start på veckan!! Du med? =)

Lotta sa...

Sv: Tack så jättemycket:) och jaa, jag har haft en underbar start på veckan!! Du med? =)