tisdag 11 februari 2014

Blev sjukskriven..


Hej på er alla. De blev en dags vila i bloggen. 
När man inte mår som man ska, så orkar man inget annat än att vila sig. 
Var till läkaren idag. Fick en otrevlig läkare, såklart. 
Har haft problem med trötthet,yrslighet,illamående osv..  
Han undersökte mig,ställde frågor osv... 
De slutade med att han sjukskrev mig en vecka. 
"De är för tidigt att sjukskriva dig,de är långt kvar tills du ska ha barn" sa han otrevligt. 
Han var riktigt elak kände det. 
Blev faktiskt riktigt arg och ledsen på honom. 
Jag strävar inte av att få vara hemma utan att få må bra.
Finns ingen som kan förstå hur det är att jobba femskift och samtidigt vara gravid och försöka göra sitt bästa med sömn,mat och jobbet.
De är bara dom som är i samma sits som jag. 
De är inte så lätt på mitt jobb att bara byta arbetstider sådär. 
De är en lång kö dit om man säger så.
Jag tycker jag har hållt ut länge nog. 
Vecka 6 till och med vecka 16 var värst. 
Där mådde jag som sämst.
Mådde verkligen dåligt då.
Mår dåligt nu med men vad gör man?
Finns nog inga doktorer med hjärta nere i våran vårdcentral känns de som?!
Kanske någon men jag lyckas alltid få otrevliga.
Våra sjuksköterskor som man får prata med på telefon när man bokar tid är så mycket trevliga. 
Jaja,ska inte klanka ner på vården. Dom gör väl så gott dom kan.
Men man kan väl få lite gladare läkare då.
Här har vi en glad kille i alla fall. Han ville inte åka hem ifrån dagis ;)


4 kommentarer:

Lotta sa...

Sv: Tack så jättemycket, jag är riktigt nöjd med dom! :) Är allt bra med dig idag? :)

Lotta sa...

Sv: Tack så jättemycket, gulligt av dig :) och jag förstår det! Vilken lycka det måste vara! Själv är jag ju det yngsta syskonet så jag fick aldrig vara med och veta att jag skulle ha syskon men jag kan tänka mig att det måste vara jätteroligt :)

Tes sa...

Du kan inte bli omplacerad till endast dagskift pga grav? Prata med din arbetsgivare, kan ju vara värt ett försök och det är ju under en begränsad tid.

Pauline, gravid med lillebror till Nova sa...

Fy så tråkigt det är när man inte får en läkare som är snäll och förstår än. Jag håller tummarna för att du får må bra snart.

kram