måndag 17 mars 2014

Besökt akis...



Snön har nog verkligen beslutsångest om den ska vara här eller inte.
Jag tycker våren kunde kommit när alla krokusar,blåsippor mm nu mera ligger under snötäcket.
Har liksom tröttnat på snön.
Men inget som stör mig extremt mycket.
Om ni hade frågat mig för 4-5år sen hade jag deppat för en sådan sak?!
Nu har jag liksom inställningen på att saker och ting kan hända.

Igår var vi på Akademiska.
Ringde 1177 som kopplade mig till förlossningen efter förklarat mina besvär.
Jag fick komma in dit på akut och fick komma in på ett rum direkt.
Hann knappt sätta oss i väntrummet.
Har ju haft ont i nedre delen av buken samt ryggsmärtor och illamående.
Fick lämna urinprov som visa sig att de var vita blodkroppar i,ta blodtryck som var fint.
Sen kom barnmorskorna för att lyssna på bebisens hjärtljud som låg på 146-148.
Sen kom doktorn in och kände på magen,undersökte och gjorde ultraljud på mage samt vaginalt för att få se om de var något.
Allt såg bra ut men fick med mig glasrör så jag skulle få göra kissprov och lämna in till min vårdcentral så dom skulle göra en odling på detta morgonurin.
Får väl svar snart.

KRAMAR

3 kommentarer:

baraetthem sa...

Skönt att allt såg bra ut. Men det är lika bra att ringa och åka in och kolla. Allt för att vara på den säkra sidan att du och bebisen mår bra!!
Vi har fått snö idag ja, men den försvann på eftermiddagen vilket jag förstod. Typiskt marsväder så rätt väntat ju:)

Kram fina du!!

Malin sa...

UH så obehagliga symptom! Hoppas du mår bättre och att det inte var något farligt.
Kram

Kristin sa...

Vad skönt att allt såg bra ut och hoppas att svaren visar det också.

Kram Kristin