onsdag 23 april 2014

Barnmorskan

Solsken gör mig pigg.
Underbart när våren och den kommande sommaren är påväg.
De är så underbart att vakna varje morgon och se ut.
Har varit nere på barnmorskan och nu följer jag sf-mått kurvan.
Sist låg jag under.
Vi prata lite om förlossningen.
Jag är ju lite skraj och så och hon noterade allt jag sa.
Sen lyssna vi på hjärtljuden.
Dom låg på 136 nu.
Hon noterade också att jag ville åka till Västerås och föda.
Sen prata vi om min rygg.
Jag ska ringa sjukgymnast och få hjälp med ryggen.
 Och om jag inte orkar jobba ville hon att jag skulle sjukskriva mig.
Min barnmorska är så förståelig.
Gillar henne otroligt mycket.
Fick en ny tid.
Så om två veckor ska jag dit igen.

Här är sen vi grilla om dagen.
Super gott med grillat!
Kramar

2 kommentarer:

Cissi sa...

Skönt att allt såg bra ut ;) att man trivs med sin barnmorska är verkligen guld värt ;)

Pauline, gravid med lillebror till Nova sa...

Va trist att du har så ont i ryggen =( Jag är glad att jag ändå har klarat av att jobba så här länge för tiden har gått lite fortare då. Vilket datum skulle du gå hem?

kram