torsdag 29 maj 2014

VECKA 35



Vecka 35 idag.
Känns faktiskt som man knappt hinner med.
Denna graviditet rusar iväg.
Man har alltid något att göra.
Men tror jag kommer gå över tiden om jag ska tro något.
Vi får väl se ;-)

Har jätteproblem med sura uppstötningar.
Äter tabletter för det.
Tror nästan att de blir en tjej?
Men man vet ju aldrig som sagt.
Magformen är ju inte desamma som jag vänta William.
Men det behöver ju inte stämma alls.
Kan lika gärna va en kille.
Men det spelar ingen roll faktiskt.
Bara barnet mår bra så är jag lycklig iaf.
Men skulle vara kul med en av varje.

Hur har era graviditeter varit när ni har väntat era barn?
Mycket sura uppstötningar? Någon Cravings?
Vattenmelonsmage eller fotbollsmage?
Stor aptit eller liten aptit?
Sugen på choklad eller citron?

Graviditet nu:
Mycket illamående från vecka 6-17 (jbobba dock 5-skift).
Mycket trött och sov mycket
Ingen stor aptit och äter normalt
Inga direkt cravings
Mycket sura uppstötningar
Vattenmelonsmage samt liten mage då barnet ligger långt in mot ryggen.
Inga direkt stora sparkar.
Inte så mycket acne och len hud.
Hjärtljud har varit från 140-146
Den mesta vikten låg på magen.
Ringtestet - cirkulerar när jag och syrran gör men har pendlat när svägerskan har gjort.

När jag vänta William:
Knappt illamående. Kunde spy någon gång ibland.
Ett sug efter mat,choklad,feta ost bla.
Fotbollsmage och stor var den
Stor aptit
Mycket sparkar och bök.
Trötthet
Ganska så mycket halsbränna mot slutet av graviditeten
Svullnad i fötter,ansikte,fingrar mm
Mycket acne.
Hjärtljud har varit från 136-143 som mest?
Den mesta vikten låg på magen.
Ringtestet - Pendlar= Pojke

Det är i vilket fall roligt att spåna..

4 kommentarer:

Sallys hus sa...

Åååå förstår att du längtar...men njuuut... varje stund är ögonblick man aldrig får igen.. vips sitetr du som jag med en son som tar studenten om 2 veckor och fattar inte hur det gick till... jag känner mig likadan som för 15 år sedan..;)
vad fin du är i din långa klänning..;)
Kram Katarina

Lotta sa...

Sv: Jaa, det var verkligen perfekt för ingen av oss andra har balkong el. altan som är tillräckligt stor för alla men mammas och pappas altan är verkligen enorm :) Vad ska du hitta på i helgen?? =) KRAM

Fina Frun.se sa...

Åh vecka 35 nu... spännande!
Jag hade inte så mycket problem och cravings med mina graviditeter. Mådde jätteilla de första månaderna, men sedan gick det som en dans :D

Kristin sa...

Nu är det ju riktigt nära, v35;)

Jag hade faktiskt inga cravings alls...var tvärsäker på att man "skulle ha det"!

Sköt om dig.

Kram Kristin