fredag 22 augusti 2014

Känsliga jag..


Hej! Har inte haft tid att blogga.
Sen har det varit en omtumlande vecka här för oss.
Jag och sönerna åkte på en rejäl förkylning.
Mest drabbade blev jag och och yngsta sonen Felix.
Så igår när jag var på BVC och fick träffa en läkare pga hans förkylning då jag ville veta om han skulle få ta alvedon så skickade dom mig till barnakuten i Uppsala.
...Och alvedon fick han nu ta.
Han väger nu över 5kg...

Tobbe som jobbade i Skolkloster och som samåkte precis den dagen kände sig liten just då.
Dessutom var det han som måste hem och hämta William så han kunde aldrig komma in.
Jag åkte ju direkt in mot Uppsala och mot barnakuten och när jag kom in till akuten tog dom emot honom direkt.
De kollade honom och besikta honom varenda liten grej.
Men Felix var så ledsen och hade väl säkert ont så han skrek och vart alldeles blå i ansiktet.
Han skrek så mycket så han tappa luften där ett tag.
Då brast de för mig för jag var trött,ledsen,rädd och orolig.
Tårarna rann.
Jag tyckte så synd om lilla Felix som bara är 6 veckor.
Man känner sig så hjälplös när dom skriker och inget hjälper.
Han hade väl ont,stackaren.
Så där inne brast det för mig..
Man blir känsligare och känsligare för varje barn tror jag.
Men personalen tog bra hand om mig och Felix.
Svärfar kom också dit sen då sambon hade ringt honom och fråga om han ändå var i krokarna.

Men vilka två jobbiga dagar det har varit.
Har nog aldrig gråtit och varit så känslig i mitt liv som denna vecka.
Jag grät floder kändes det som.
Inte nog med att W´s andra dag i skolan och första bussåkandet misslyckades utan de bara kommer mer som bombar med massor jobbigt.
Nu hoppas jag på en lugnare helg och att det inte blir något mer tråkigt på ett tag.

Här kan ni se alla kaninungarna som är troligen årets sista kull.
Ja,jag tror verkligen inte de blir någon mer kull nu.
Nästa år blir det dock en hel drös med ungar må jag säga.

Hur har ni haft det i veckan då?
KRAMAR!

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Hu så jobbigt... hoppas det lättat nu.
Ha en fin helg!
Kram Anna

Jennica... sa...

Men din stackare....fy vad jobbigt! Usch, det är jobbigt när de är så små. Jag minns....jag var på akuten med min lilla tjej som fick förstoppning när hon var lika liten, ungefär en månad. In och röntga och en massa annat....usch vad jobbigt det var. Jag förstår att du bröt ihop....

Och stora killen....hoppas det går bättre med bussåkandet. Det är ju så jobbigt när det inte blir bra för barnen, de är ju viktigast av allt.

Stor kram till er!