tisdag 30 september 2014

Snart mot huvudstaden...


Idag invigde vi nya tröjan som Tobbes mormor har stickat.
Lite stor ännu men han har något att växa i.
Vi har varit ute och gått lite och sedan planterat de sista lökarna som mamma gav mig.
Så till våren och sommaren kommer fina blommor upp.
Ser ni min nya hårfärg?
Nu är jag rödbrun och inte chokladbrun.
ÄLSKAR färgen!
Tack L på hårateljén för tipset om färgen!
Idag hade William bad i skolan och det var kul tyckte han allt.
Han berättar alltid om skolan om inte jag frågar.
Jag hinner oftast fråga först,direkt när han kliver av skolbussen då minnet är som bäst.
Lilleman sover sött i vagnen ute.

Nu håller jag på göra i ordning för att åka till huvudstaden.
Bilen går om cirka en timme och sambon ska ha pojkarna ikväll.
Mot Stockholm och mot globen!
Vi är nog taggade!
Hoppas att konserten är lika bra som dom andra.
Dock gillar jag hennes konsert "monster ball" bäst! :)

De går säkert bra men som en hönsmamma som jag är har jag redan packat och gjort allt.
William ska på innebandy så väskan står i bilen.
Felix skötväska i bilen med mat,blöjor,hårdlift mm. 
Kvällsmaten och matlådor gjorda till familjen. 
Kläder framtagna tills skolan imorgon. 
De ända karln behöver göra är att ta hand om barnen och skjutsa W till innebandyträningen.
Jag tror han hade klarat att packa väskorna själva och så.
Men något säger mig att de blir en stressig dag för karln ;)

Ha en fin dag och vecka.

2 kommentarer:

Fina Frun.se sa...

Åh, vilken gosig tröja :)

Mor sa...

Det är omtänksamt att vara hönsmamma ibland. Tänk vilken härlig tid gubben fick med barnen när allt var serverat. Han behövde inte stressa runt - utan lugnt kunde han ägna all tid med pojkarna. BRA GJORT!