torsdag 30 oktober 2014

Do mor of what make you happy.


Jag känner hur jag själv sviker mig i vissa frågor.
Just nu har jag kommit i en period där jag skjuter upp massor.
Och allt jag gör här hemma är att sova dåligt,mata barn,kolla på en tvättmaskin som snurrar 24/7,byter blöjor,bäddar sängar,städar och glömmer mig själv.
Jag är mån om mig själv.
OK,inte jätte mån om mig själv.
Men när jag kommer till en punkt där jag bara matar på med hemmet i skallen då tänker jag på mig själv....som inte blir så mycket mig själv.
(Haha,låter som jag klagar och mår jättedåligt fast jag mår inte jättedåligt so don´t worry)..

Felix´s dop är om två veckor och jag har inte ens börjat tänka på det.
Fick en påminnelse idag att de är ju om två veckor...
Vad har hänt?
Virrig,skör,arg över vissa saker.
Planera är inte min grej just nu... 
Så tråkigt faktiskt för jag ser i fram emot dopet.
VÄLDIGT,VÄLDIGT MYCKET!!!
Våran Felix ska bli döpt! 
SÅ MYCKET KÄRLEK!
Men inget är köpt,inget är dirket planerat mer än att de ska vara ett dop.
Vad ska jag baka? Vilka blommor,ljus, och dopklänningen mm?
Jag bara orkar inte ibland ;)
Jag har fått tagit denna bit själv.. som jag då lagt på hyllan tydligen.
Jag blir ibland frustrerad för när vi ska göra något gemensamt vill jag inte planera själv.
Men saker och ting har fått mig tillbaka dragen och nedstämd.
För mycket och de ska bli skönt med lite "ledigt"..
Inge deppig alltså... Utan det är bara för mycket nu. 
De blev en  berg-och-dalbana..
Men i nerförsbacken ska jag snart rulla igen.
De är så tråkigt att jag känner så här just nu.. PEPPA PEPPA!

Så det jag skulle behöva är lite roligheter snart.
Behöver inte alls vara något stort.
Räcker bara med att få svettas lite på ett gym,ut i skogen,umgås med vänner och familjerna!
Hihi,fast jag måste tillägga att de låter inte så farligt.
Men vissa tycker säkert jag beter mig underligt.
De är nog en blandning av trötthet och förvirring mest.


2 kommentarer:

Glamour-Psykologen sa...

Vet hur det kan kännsa när man kommer in i ett sånt där spinn när man liksom bara matar på med det mest nödvändiga men liksom tappar sin struktur och sig själv... Det blir bättre!! Stor kram till dig <3

Villa Ell sa...

det är ju så lätt att glömma sig själv och ingen orkar i 120 heeeela tiden...
Jag kan känna exakt så som du gör, inte att jag känner mig olycklig utan bara att saker och planering står mig upp i halsen så att jag bara vill kräkas...

Kanske du och mannen ska hitta på något bara ni okej jag vet lätt sagt! Vi hade bröllopsdag 1 sept och sa tt vi tar det senare hmmmm ännu har inget hänt kanske dags att ta tag i det...

Sv: I maj satte jag pumpafröet, tror det står på påsarna... I början såg jag till att det vattnades och det gick fort från frö till liten liten växt...
När jag planterade om den i trädgården vattnade jag lite då å då... ja vid behov

Kram Sandra