fredag 21 november 2014

Fredagsmys

Äntligen fredag och äntligen mys.
FREDAGSMYS!!
God enkel mat med god vin och öl.
Idag tar jag ett glas av Baron De Ley, Rioja årgång 09.
Den måste ni ju bara smaka om ni inte redan har gjort.
Den är så god så.
Här hittar ni det underbara spanska vinet.
Sambon tog en klassisk öl, Staropramen.



TITTUT säger en glad William som verkligen har längtat efter fredagsmyset.
Filmmys och lite gott att äta har vi hunnit med.
Dags för storebror att natta sängen snart.
Lillebror sover sen klockan sju.
Han var verkligen trött idag och somnade bums på skörten..

.

Duka lite fint känns lyxigt också.
Älskar att duka och pyssla fint.
Ikväll behövdes inte mycket då dessa ljuslyktor är underbara och ger bra ljus.
Dessa kostade 5 kronor styck på varuhuset Karlsson.
Jag köpte loss på ett tretiotals jag.


Vi stekta kyckling som vi hade marinerad i sweet chilli sås samt potatis stekt i pommeskrydda,orgango och timjam.
De är en gammal klassiks rätt här hemma.
Och jag fick till det bra med kycklingen.
Perfekt stekt.
Vi börja kunna de där med stektider jag och sambon.


Ja,ni ser väl vem som ska ha minimarshmallows va?
Hihi,storebror skulle visst ha lite i sin efterrätt.


På tal om Choklad så läste jag en artikel om Choklad.
Risk för Chokladbrist.
Chokladen kan vara slut år 2020
MEN NEJ!!!!
De enda godiset jag kan bli sugen på är surt eller choklad.
Chokladen får inte dö!!
HÄR kan ni läsa.

Haha,såg precis duken inte var så ren.
Jag som nyligen tvättat den.
Sånt blir det ibland.

Ha en fin fredag och njut av kvällen.


2 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Mysig fredagskväll hos er. Och chokladen vill vi absolut inte vara utan! Kram Suss

Bloggande 4barnsmamma sa...

Å Ser riktigt fint ut! Och riiiiktigt gott:)
Ha en fin söndag nu!