fredag 27 februari 2015

TGIF! :)


Hemma hos oss gör vi mycket storkok. 
Dels för tiden att laga mat räcker inte alltid till samt att när man har en liten får man inte alltid som man vill ;)
Och dels smidigt att bara ta ut från frys och värma upp igen.


Jag fryser i stort sett allt och det är ju superbra tycker vi.
Igår bakade vi pizza för infrysning samt kvällsmat.
William vart så sugen på det för han kan ju inte vänta tills lördag.
Så jag gjorde en deg i min bakmaskin och han fick kavla ut och ha på toppingen.


Vi brukar oftast göra egen tomatsås då jag tycker det är så gott.
Men igår la vi på köpesås och det blir ju också gott...
Skinka,lök,tomat,ost,kryddor....
Men vi käkar inte så mycket pizza längre men gott när man väl smakar en.
En som har fått goda och fina pizzor är August Wärdshus i Almunge.
Förut tyckte jag att dom hade flottiga pizzor men nu är dom alldeles perfekta.
Den jag tog sist där var otroligt bra. Mozzarella special.


William tycker det är kul att hjälpa till i köket..
Speciellt när det är matlagning.
Han är nog intresserad av matlagning som sambon och jag.
Han ska alltid vara med och kolla på matprogram.
Hoppas han alltid kommer vara intresserad av mat.


Såklart Felix ska vara med på ett hör också...
Sitter mest och tittar på snällt..
Och i mellan åt är han ute och kryper och reser sig upp mot saker.
Ingen lugn stund nu kan man säga ;)

Jag är inte så värst nöjd över vårt kök.
Därför jag sällan fotar där.
De bästa rummet är vardagsrummet.
Fast vi har eventuellt planer på att byta kök till vardagsrum och tvärtom.
Men om vi gör det kommer det kännas jättekonstigt att ha vardagsrummet närmast tvättstugan och inte köket...
Fast jag drömmer nog mest en del.
Vill göra så mycket med huset.
Har en del planer som jag kan berätta om senare kanske.

GRATTIS också till huset Carro och Daniel.
Blivande Gåvsta-bor i november.
Inte illa det,så glada för er skull och snyggt område ni kommer att få.


Ja,i helgen står mycket på schemat.
Dels ska det bli ett besök på Leo´s lekland en sväng som det låter som.
Sen är vi bortbjudna både lördag kväll och söndag kväll på middagar.
Ska bli härligt att få umgås lite.
Hur ser eran helg ut? Ha en toppen helg.

KRAM

2 kommentarer:

Sofia sa...

Pizzabak ska vi precis börja med hör hemma också :-) Trevlig helg!

Emma sa...

Vi gör också mycket storkok och fryser in det mesta, billigt och bra som studenter!