fredag 31 juli 2015

Blåbärsplock & smååå kaninbebisar.

Sista veckan på sambons semester sedan börjar rutinerna igen.
Och i augusti så börjar William i första klass.
Och idag plockar blåbär och svamp i skogen.
Dock inte så mycket av skogens guld blev det men massor av blåbär.
Nu kan vi baka blåbärspaj...
Och ja,vi måste ut igen och plocka för det bästa på vintern är när man kan plocka ur frysen.

Sen har vi ju fått nytillskott.
Cloetta fick tre ungar och Tawa sex stycken.
Men två klarade sig bara ur hennes kull.
Cloettas kull är dom som är störst.
Tawa´s är dom små.
Hoppas alla klarar sig nu.
Ni kan kolla in på min kanin hemsida för mer info :)
Ville bara visa dom små grisarna som är sådär fulsöta nu.. Haha!

Nej,ska göra lite nytta här.
Kanske ut och klippa gräset eller så gör jag det senare ikväll när barnen sussar.
Ha en fin dag och helg. Kram

2 kommentarer:

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar sa...

Åh vad härligt med en massa blåbär!

Trevlig fredag!

Fröken M sa...

I morgon ska jag ge mig ut på blåbärsjakt igen!
Jag har nog 5-6 kg i frysen redan,
men hösten och vintern är lång och jag gillar dessa nyttigheter :)
Kram