onsdag 26 augusti 2015

Full rulle på mig..

Mysig tid jag har framför mig.
Han ska bara käka riktig frulle till frukost,ratade morgonvällingen i tidig ålder.
Ja,sen hjälpte jag till lite... Välling till frukost till min kille?
Neeej,tyckte vi... Riktigt frukost med bröd,gröt,yoghurt mm.
I vällingen är det inte så mycket näring och dessutom socker så då blir som speedade och trötta direkt.
Han som vill ha riktigt.
Så skönt att vi slipper göra två olika kryddningar på maten nu.
Han äter ju allt och det är så skönt så.
Dock misstänker jag kanske en matallergi eller en känslig mage kanske på honom?
Får undersöka detta hos farbror doktorn kanske.
Och sova om natten det kan han.
12-13 timmars pass varje natt utan att vakna..
Ja,om inget är riktigt fel som att drömma mardrömmar,vara sjuk eller något annat galet.


Idag har mini och jag varit på Ica och handlat lite som fattades hemma.
Annars är jag en riktig storhandlare med planering.
Hur är ni?
Så roligt att han vill vara med och plocka och dona.
Och gå med sin lilla rullvagn också.
En lullabde dag utan stress,bråk och gråt.
Här tar vi det som vi kommer.
Jag och Felix hann också med en drop in tid på ombesiktningen och bilen gick igenom.
Så nu kan vi köra skruttbilen ett år till..


Vi har städat huset och gjort fint överallt i stort sätt hela kåken.
Bara övervåningen som jag inte har fixat så mycket ännu.
Tvättat mattor,kuddar,filtar på gång,ätit lunch och prövat Williams gamla vinteroverall och Felix kan ha dom i vinter så slipper vi köpa en ny åt honom.
Bara pjux som kanske måste inhandlats.
Nu kan vi busa i snön och åka pulka :)
William har jag köpt termobyxor och jacka i år.
Han ville inte ha overall i år och det är ju lite försåtligt


Nu är det inte alls långt kvar till Italien resan.
Räknar ned och ska försöka hinna med så mycket innan vi åker i både trädgård och återvinningen.
Samt frisörbesök och klippa och tona.
Det är ju dags snart att packa resväskan med.
Ska nog bara ta handbagages...
Men vad ska jag ha med mig för fyra dagar?
Funderar och funderat på att ta med min systemkamera med mig?!?!
Men jag är nojig även om den ska ha tillsyn hela tiden.
Kram

2 kommentarer:

Petra sa...

Jag är slarvig som handlar mat dagligen . Skulle vilja testa att boka mat oneline så de kom hem med det som behövs ☺️Kram

Unknown sa...

Ja klart du ska ha med kameran det är så mycket man vill fota hela tiden! Härlig tid att åka till Italien nu. Kram Pernilla