fredag 18 september 2015

Den där Felix!

Alltså den här killen!
Vilken unge,han är riktigt bra på skönhetssömn.
Han sover 20-9 pass utan att vakna.
Han sover varje gång jag lämnar W tidigt på morgonen.
Och det bästa av allt.
Han sover HELA nätter pga våran envishet med läggningen.
(Lång historia)
Det tipset jag fick när han var fem månader funkade....
Det trodde jag aldrig någonsin att varken vi eller han skulle fixa det.
Om jag får fler barn i mitt liv ska jag göra samma sak med dom.
De enda som han kan ha lite svårt för är att sova borta (då han inte är van vid det).
Han är van att hans mamma och pappa lägger honom ned,sätter i nappen och går ut.
Ibland blir han ledsen men då tar vi upp han säger att man ska sova och pussar godnatt sen brukar de funka galant.
Han somnar på stört eller ligger och pratat men sällan några tårar.
Är så glad att vi gjorde detta knep med sömnen.
Sen gör såklart att sova eget rum lättare för herren :)


Han sov bättre än vad William gjorde och då sov han mer men kunde vanka då och då.
Och William åt mer välling i tidigt ålder till cirkus två år prick, både morgon och kväll.
Felix äter knappt välling och om han gör det,gör han det bara på kvällen.
Vi har märkt att han sover väldigt mycket bättre utan den där vällingen också.
Men det är klart. 
Välling innehåller socker,som nästan allt annat gör så inte så konstigt att dom blir speedade.
Har man tur somnar ett barn trött men vissa kan ju vakna massor av välling som William gjorde då oxh då.
Men inte Felix.... 
Han är bäst på sova i vår familj förutom hans pappa då..

William sa till mig imorse att han är en morgonmänniska..
Jag log lite och tänkte vem har han fått det av...
Ha sa "mormor"... Haha :)


3 kommentarer:

Mor sa...

Haha....ja - först vaknar Alex, sedan William och sen mormor. Morfar vaknar när vi ätit frukost. ❤️🐭 Gullunge puss mor

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar sa...

Vad skönt att han sover så bra. Jag har tre stycken som sällan sover hela nätterna, blir ganska så upphackat med sömnen trots att de börjar bli ganska så stora nu.

Hoppas du får en fin lördag!

Isabell sa...

Vad gjorde du vid 5 månader? Ossian är snart 5 månader så tänkte det var ett bra tips att snappa upp :)