måndag 14 december 2015

Frostminus.

Tänk att minusgraderna kom.
Jag har faktiskt väntat på dom litegrana.
Om ingen snö vill komma över jul så vill jag gärna ha det lite kyligare ute.
Denna magiska frosten som bara lägger sig sådär snyggt på ljuslyktorna.
Såå underbart vackert!

Nu räknar vi ned till jullov.
På fredag när William kommer hemifrån skolan är det julmys som gäller.
Har längtat efter det lite.
Har varit lite "tungt" att gått upp denna vintern nu.
Tror det är lite för man inte mått så bra.
Men nu siktar vi på ett ljusare och gladare år.
Nyåret ska vi fira med vänner och på lördag ska vi planera nyårsmenyn.


Ja,jag borde ut och handla julklappar åt mina barn.
Jag trodde vi skulle göra det på söndag men med varken vilja eller någon barnvakt kommer man inte långt heller.
Jag eller vi skjuter rätt bra på det där...
De är ju faktiskt jul om tio dagar och dom ända jag har köpt till är våra syskonbarn.
Så typiskt mig att vara ute i sen tid.
Haha,jag som tyckte jag började tidigt ändå :)
Har ni handlat era julklappar klart?

Ha en fin vecka. Kram

3 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Visst är det skönt med lite kallare väder. Här har jag fortfarande några klappar kvar. Kram

Cissi sa...

Så mysigt med frosten och kylan som kommit.. Nu är det bara snön som saknas ;)

Maria - Wikers Liv sa...

Visst blir det mysigare med frost!
Nope, inte handlat klart julklappar än.
Kram/ Maria