torsdag 3 december 2015

JULIG LISTA!

Pepparkakor eller lussebullar? 
Peppisar :)

Skumtomtar eller knäck? 
Knäck

Ischoklad eller marsipan? 
Ischoklad. Men inget av dom helst ;)

  Köttbullar eller prinskorvar? 
Åååå,svårt... Men köttbullar


  Julkorv eller julskinka? 
Julkorv

Lax eller sill? 
Lax

 Sylta eller pastej? 
Pastej

Paradis eller Aladdin? 
Hm, Det spelar ingen roll. Men mörk choklad gillar jag bäst.

Revbensspjäll eller Jansons? 
Janssons såklart.

Glögg eller julmust?
Glögg.

Rödbetsallad eller dopp i grytan? 
Rödbetsallad

Ris a la Malta eller gröt? 
Gröt

Hemma eller borta? 
Hemma

Utomlands eller Sverige? 
Juletid i Sverige.

Ge eller få?
Ge bort.

Mysteriet på greveholm eller Sunes jul? 
Sunes jul :)

Chokladkalender eller paketkalender? 
I år kör vi choklad och paket.
Men det brukar räcka med choklad för grabbarna :)

Plastgran eller äkta?
 Riktigt, men jag tror vi kör på låtsas i år för min lilla busunges skull.
Vi får se. Men äkta gran är så underbart och den där doften.

Arne Weise eller Ernst?
Vet ej.

När vill du att första snön ska falla? 
Till början av december och gärna ligga kvar till februari.
Sen får den gärna försvinna ;)

Har du haft en grön gräsmatta på julen? 
Ja, det händer ju.


När är det dags att pynta?
De beror på. Men oftast tar jag fram till första advent.
Julgranen kommer upp senare dock.

Kan du komma på något negativt med julen? 
Att många barn och ensamma som inte har någon att fira jul med eller får några klappar.
Min son hade i sin klass dom skickar julklapp till ett annat land. De känns bra :) 

Favorit julfilm? 
Tomten är far till alla barnen!!
Den är ju bara för rolig om man ska se en sådan film för oss äldre.

När öppnar du dina julklappar? 
Vi brukar öppna olika pga vi firar olika.
Helst vill jag att barnen ska öppna dom så tidigt som möjligt så dom hinner leka med sakerna.
När vi firar hemma öppnas dom på dagen iaf.


Favorit juldoft?
Kanel,hyaccinter och pepparkakor


Vad framkallar mest julstämning?
När belysningen kommer,snön som faller och lukten ifrån pepparkaksbak.


Vad är viktigast med julen? 
Familjen och se när barnen är så glada så.


4 kommentarer:

Villa Ell sa...

Julen kan göra så ont, tänker ofta vilken hets det är och sen på de barn som inte får den där julen...

Kram Sandra

Jojo sa...

Paradis e min favvo, ljus choklad. Annars håller jag me! :/) fin blogg

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar sa...

Kul lista!

Hoppas du haft en fin torsdag! Kram Hanna

dianasdrömmar sa...

Jag älskar julen numera, inte när jag var liten...kram Diana