lördag 30 januari 2016

En kväll med vännerna

Hej, hoppas att ni har haft en toppen bra vecka.
Här har vi haft en lååång sjukstuga men trappade av till en piggare son.
Ändå är hostan och lite snuva kvar ändå.
Skönt att fredag äntligen kom så man kan koppla av lite.
Har varit lite dålig på lägga mig i tid och fixa i hemmet.
Men denna vecka gjorde det nästan inget och underbart när fredagen dök upp...


Ikväll bjöd vi över vännerna.
William och hans kompis lekte efter skolan och vid sex tiden kom våra vänner på middag.
En enkel fredags middag med fläskytterfilé och potatisgratäng..
Tobbe hade köpt ett kravmärkt vin som passade bra.
Var ju ett tag sen jag drack vin så det smakade perfekt denna fredag till maten.



Nu när våren är här.... snart.....typ...
Så är det skönt med tulpaner på bordet.
Denna bukett köpte jag här om dagen när jag var och handlade.
En lila bukett fick det allt bli..
Men sen fick jag en bukett i vita tulpaner också.
Sååå himla fint med tulpaner och dom står sig ju så länge så..



Bara sitta och prata och umgås med dessa människor.
Så himla trevligt så...




Haha,linslusen Felix...
Våran rally-bebis...
Alltså ojojoj vilken energi han har haft idag..
Tur han har sovit bra middagslur.. och skönt han sover nätterna långa.
Haha,annars hade man kolat vippen för länge sen.. skämt o sido ;)
Alltså vad får han allt ifrån?
Sin nyfikenhet? Sin energi? Sin busighet?
Haha,idag smet han in i badrummet (ja,han öppnar dörrar nu)...
Och drar i toalettpappret så där busigt...
Men kul.... En hel rad toapapper på golvet...
NEEEJ FELIX tänkte jag...


Haha,att vi inte tänder ljusen i våran krona oftare?
Det blir ju så mycket mysigare...
Och sen ser man ju vad man äter också... Haha


Till efterätt gjorde jag en citron cheescake som vart bra faktiskt!
Ganska impad blir man av sig självt ibland om man får skryta lite...
Perfekt citron smak...
Inte för mycket och inte för litet...
Tummen upp!!


Nej,nu ska jag kasta mig i sängs...
Kände mig att det behövdes ett nattinlägg här..
Inte varje dag man gör sånt längre...

Vi får se vad dagen bjuder på.
Ha en toppen fin helg...

Kram

1 kommentar:

Mor sa...

Super fina bilder och allt ser jätte gott ut. Kram mor.❤️