måndag 18 januari 2016

En sådan seg måndag :)

God kväll...

Fryser ni ute i kylan?
Ja,det har i alla fall varit mildare ute och det är ju härligt.
Jag längtar till våren,värmen,solen,rosé och solglajjor.
Jag längtar ofta till våren när julen har passerat.
Och mitt i sommaren kan jag små längta efter vinter och kylan.
Den rena luften,färgerna,knastret i snön...
Men nu längtar jag efter vår och sommar...

Snart förhoppningsvis kommer resultatet av min sons rum som går i silver,grått,svart och vitt.
Jag och pappan i huset är nöjd.
Men nöjdast är nog William, ägaren av det super fina rummet.
Nu blev det ett killrum med härliga färger och kulörer....
Wow-känsla när man kliver in i rummet varje gång.
Det luktar fortfarande ny-tapetserat.. De luktar lite gott tycker jag :)


Undrar om jag håller på bli sjuk eller om jag bara är lite små snorig.
Klädde väl på mig för dåligt när jag var ute i lördags morse.
Frös till en isbit och får väl skylla mig själv som sagt ;)

Imorgon blir det att ta det lugnt och fixa lite i hemmet.
Har en del tvätthögar som växer här något kopiöst om jag inte får hejd på den snart.
Kanske ta en prommis med min lilla mini och fixa det sista i Williams rum.
Bädda rent i sängar,piffa,damma,dammsuga,torka golv,göra långkok...
Vi får se vad dagen bjuder på.

Är i alla fall glad att det är måndag och att jag fick peela och köra ansiktes mask ikväll.
Man känner sig otroligt ren och mycket död hud fastnade ikväll på masken.
En skön känsla när man lägger sig len om huden.

4 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Ja, visst luktar det gott av nytapetserat, nya trälister, målarfärg m.m... När det luktar "nytt" helt enkelt ;)
Skönt med lite egentid i badrummet.
Kram/Maria

Fröken M sa...

Här är det fortfarande galet kallt - men vackert !!
För faktum är att trots att jag längtar efter våren så gillar jag vintern oxå.
Jag tycker nog att varje årstid har sin charm även om lite sol och värme alltid lockar :)

Onlyfemale.se sa...

Krya på dig och hoppas att du mår bättre idag.

Cissi sa...

Spännande med rummet! Är så roligt när det blir bra ;)

Hoppas du slipper bli sjuk.