måndag 25 januari 2016

Ta tag i livet och inte se på..

Ja,för en vecka sen började jag hälsosamma livet...
(Med lite fusk hittills men när man väl kommer igång så blir det nog kanon).
Mjukstarten har passerats.... Snart en vecka sen.
Ska nå mitt mål. Jag väger en siffra som jag inte vill väga.
Alltså jag väger mer nu än när jag väntade Felix... OMG!!!
Var smalare när han föddes.... OMG!!!
Åt upp mig där efter honom.... Skrämmande!

Magmåttet är för stort och vill ha ned det så man kan gå köpa jeans utan att dom är trånga ;)
Nu skiter jag i jeans och byxor för jag vägrar insé min nuvarande storlek..
Prövade ju så sköna byxor när vi var och shoppade förut på MoS.
Men jag köpte dom aldrig då dom var trånga i knäppningen... Haha..
Men nu har jag satt mina mål och jag måste nå det.
Ska träna 3-4 ggr i veckan med styrka och gruppass.
Båda hemma och på träningsanläggning.


Så bara plocka fram kettlebells och hantlar och börja jobba.
Ska köpa tyngre hantlar när det behövs men nu ska jag bara fokusera på dessa.
Jag har liksom förstört och misshandlat mitt liv igenom att bara se på hur min kropp förvandlats till en gelémage eller bullmage....
Alltså skrämmande hur det kan vara...
I alla mina år har jag varit smal och smärt men när kidsen kom orkade man liksom inte prioritera sig.
Men hur orkar alla andra det som föder barn?

Jag gör inte detta för att jag ska bli super smal och så utan får att må bättre.
Att bli smalare är ju bara en bonus.
Jag har alltid mått bra av träning och en favorit är ju intervaller...
Det var det bästa man gjorde på gymmet när man gymma med Emelie tyckte jag.
Det resulterade fort i det resultaten man ville komma i...
Nu när jag har lagt om min kost så tror jag att jag kan fixa det..
Jag måste utmana mig själv och se.
Tobbe tog före bilder och jag hoppas att inom några veckor jag kan ta snyggare efterbilder...
Jag kommer kolla på bilder varje dag och verkligen det är en motivation...
Haha,men bilderna behåller jag för mig själv ett tag :)

Imorgon är en ny dag med nya tag! God natt :)

1 kommentar:

Maria - Wikers Liv sa...

Heja, heja! Jag har också tagit tag i min hälsa, och kör pw´s (4-5 ggr/v) kombinerat med lite styrka hemma. Det där med att ha en tid inbokat för grupp-pass funkar inte för mig längre. För många år sedan gick jag tre ggr i veckan i några år, men nu klarar jag inte av för mycket inbokade tider, det blir en konstig press för mig :(
Kram/Maria