söndag 17 januari 2016

Tack för allt kära du!


Idag åkte han, en av mina bästa vänner som jag lärt känna på en kort tid.
Jag kände att luften gick ur mig,blev nedstämd,deppig,fick ingen inspiration,dåliga vanor,sömbrist,ledsamhet när William blev dålig i höst.


Hela min värld rasade när knölen upptäcktes och har inte smält det ännu, "såret har inte läkt för mig".
Men borde släppa det och ta nya tag.
Börja träna igen och komma i form.
Men så beslutet var ganska lätt att sälja även om det tog emot ganska så myxket med..
Även om jag kommer sakna honom min lilla Hoppe enormt mycket,min lilla häst.
Det har varit så jobbigt när människor alltid frågar om man sålt hästen för det har tagit emot också.
(Man kan knappt lägga ut en bild med undertext en hjärtsymbol på honom på instagram eller Facebook och människor som jag inte umgås eller känner så bra frågar)
Människor som knappt frågar hur man mår som rakt ut skriver sånt.. Ööö.
Har väl inte du med och göra kan jag tänka? Det stod inte ens att jag hade sålt honom heller för den delen...
Heby hålan alltså... Ööööööö.
Men det spreds tydligen denna försälninghistoria även om jag ville hålla lågt..
Ja,vissa måste skvallra för att överleva.
Ursäkta mig men ibland blir man putt.
Man vill ju inte sälja till vem som helst heller,men det förstår inte människor heller..

Nej,snart middag.
Då blir det William och mina favorit korvrätt - chorizo :)

1 kommentar:

Mor sa...

Fina Hoppe. Han kommer att få det bra där tror jag efter allt som du berättade. Sedan är ÄVEN vuxna människor JÄVLIGA. Trodde att bara barn var jävliga - men tydligen ska andra människor ha reda på, veta bäst och vara bäst - det är en slags bekräftelse som folk vill ha. MEN jag vet att du är känslig och en funderare - samt att du gjorde helt rätt för dig, din familj och framför allt för Hoppe. Det kommer flera tåg om du vill ha en vän på fyra ben igen. Älskar dig - mor