torsdag 18 februari 2016

Kvinnor kan också ;)

Ja,idag var det jag som skulle gå upp med äldsta sonen på morgonen.
Vi delar upp så idag fick Tobbe sovmorgon..
Vi kör varannan dag och det känns faktiskt bra att göra så.
William kliver glatt på bussen :)

Åååå, lilla mini vaknade halv tio och ja....
Suck!!! Suck!! Suck!!
Han hade klätt av sig sin två delade pyjamas och tagit av sig sin okissade blöja och kissa i sängen.
Det där har hänt flera gånger nu så nu kan han för tillfälle inte sova med två delad pyjamas om han sover med kallingar...
Vet inte varför han envisas om att ta av sig allting...
De händer varje gång nu... 
Måste inhandla mer heldragna pyjamasar annars får jag nog toktvätta.
Haha,busungen...


Efter frukosten tog jag och mini en tung promenad med vagnen här hos oss...
Vi gick några kilometer och tillbaka och andas in den friska luften, fotografera och höra snöknastret när man går... Hur underbart är inte det?
Dessutom var Felix en bussunge så var tvungen att göran något annat.
Upp på bordet, upp i fönstret, pilla på saker,kladda....
Ja,så det var bara och klä på sig och gå ut....
Han älskar att vara utomhus,lika så William och det gillar ju jag med.
Men på senaste tiden har jag inte haft någon energi eller ork?!?
Men nu jäklar i min låda vad det händer grejer här... Blir chockad! :)


Efter promenaden blev det lunch och kaffe...
Diskuterar, pratar och umgås.
Så härligt att ha sambon hemma också även om det kan bli intensivt ibland, haha! :)

Till och med har jag hjälpt honom i den blivande tvättstugan när Felix sov middag.
Här behövs ingen barnvakt då han sover som en klockan.
Wooow, så duktig han är...
Jag skulle vaknat om jag hörde detta oljud som kommer ifrån tvättstugan.
Och ändå är han en lättväckt person som jag...
Om han somnar i ljudet så är det aldrig problem :)


Men en lång bit kvar....
Det är bara en bråkdel vi pysslar med idag...
Jag känner verkligen att det är några månader tills tvättstugan är komplett.
Det tar på krafterna när man renoverar..
Man blir tokig på allt...
Haha,ju åldern tickar på, ju mer pedant blir jag nog..
Men när man renoverar blir det stökigt ibland...
Undrar hur vi ska göra när vi ska byta köket till vardagsrummet och tvärtom..
Då kommer det verkligen bli jobbigt att bo här... 


Igår satt vi och gjorde en tidsplan beroende på hur mycket pengar vi spar för renoveringarna.
Vi har skrivit mål för varje år vad vi vill göra och skrivit vilken budget vi vill lägga.
Klart det kan finnas stora prioriteringar och saker kan gå sönder där i mellan.
Men som det är just nu kan vi nog hålla denna tidsplan på 5 år.
Ny hall,nytt kök, nytt badrum uppe, nytt vardagsrum, nya fönster mm..
Men som det verkar just nu vill sambon bygga altan,staket och tvättstugan i år.
Och förstår honom... För vi har inte slutfört det ännu...
Så inga nya fönster blir det förrns 2017...
Synd tyckte jag men han är bossen här i huset ;) haha!
Lite orolig är jag för det.
Dom fönsterna vi har är verkligen dåliga nu och skulle behövas byta i år.
Men det handlar om tid och pengar också.
Det är inte bara att göra det... 
Allt ska klaffa.

Ikväll är det äntligen träning igen. DS och tabata! :)

2 kommentarer:

Mor sa...

Söt Göte!
Ni är så himla duktiga och huset blir super fint. Man måste hinna pusta ut lite och återhämta sig också. Nya fönster 2017 .....vi är ju snart där.
Kram Mor

AngelicasVärld sa...

Men usch va jobbigt...hade faktiskt liknade "kissproblem" med min stora (nu 12 år) när han var liten...så jobbigt! det gav dock med sig tillslut!

EN härlig fredag önskar jag er!