lördag 13 februari 2016

Lördag!!!

Hej, här är man fullt i gång och rensar,plockar och fixar.
Jag gör sjuttiofemtusen saker samtidigt,som alltid i min vanliga ordning. Haha :)
Idag har jag energi som heter "mer än duga".
Jag vill ha ut en del möbler som jag ledsnat på nu.
Eller sånt som bara tar plats....
Våran hall är ju ett riktigt jobbig del att få fint och städat i..
Där samlas bara en massor damm,grus och elände.
Alltid är det något man stör sig på där...
Jag vet inte hur jag vill ha det men jag vill ha det snyggare och välkomnande.
Synd att en vägg mitt i allt ska sitta och ta plats.
Den stör mig riktigt mycket och har gjort sen vi flyttade in..
Haha,så roligt att vi ändå inte har tagit tag i det projektet ännu...
Vill bygga in vårat proppskåp på någon snygg lösning också.
Men jag är dålig på bygga,snickra o dona och sambon har inte tid just nu.
För nu ska tvättstugan prioriteras.
Och vem är inte gladast över det? :)


Här är Williams nya lampa.
Jag tycker att betong och rökgrått passar så bra ihop.
Han har ju perfekta färger i sitt rum som gör att den inte gick att motstå.
Dock ska inte denna glödlampa sitta där i.
Snyggare att ha en lampa som man ser trådarna i tycker jag.

Tänk att det är lördag och sambon är ledig i två veckor nu.
Haha,kände lite ångest idag över att det snart var måndag och han ska jobba igen....
Men då kom jag ju på att han hade tagit ledigt i två veckor..
En sådan lyxiga två veckor.
Han får sova ut längre och inte nog med det, pyssla hemma i sin takt :)
Det ska bli himla härligt att få något gjort i tvättstugan nu.
De behövs för den har bara stått ett tag nu..
Jag längtar faktiskt att få tvätta i den.....
Vilka drömmar man har va om man längtar efter att få tvätta?
Haha,mest för jag hänger tvätten i vardagsrummet...
Kan nämligen inte hänga i tvättstugan idag...
Finns inte plats..
Jag undrar hur den som byggde det tänkte...
Idag är man så mån om att ha förvaringsplatser och tänka ergonomiskt också.

Nej,ska göra mig i ordning.
Ikväll ska vi in mot Uppsala för och träffa Emelie och Thom :)

Inga kommentarer: