onsdag 9 mars 2016

Förkylningens bästa vän.

Familjen börjar friskna till?
William ska gå till skolan imorgon bestämde vi idag.
Han känner sig piggare idag.
Han har repat sig bäst.
Men han har verkligen tagit de lugnt,ätit och sovit bra.

Felix och sambon är nog sämst.
Men idag kändes dom lite mer piggare än gårdagen.
Igår sov sambon bort nämligen hela dagen.
Och Felix sovit bra middagslur så de är snart på banan igen.

(pressa citron och riv ingefära, koka upp 1 liter vatten, blanda i och låt verka 10 min, sila bort och drick medelvarmt)

Ikväll gjorde jag citron och ingefära dricka.
Något som jag fick smaka av mamma en gång förut och blev stormförtjust i den.
Jag har alltid blivit piggare av att dricka den när jag är förkyld.
Jag förstår bara inte varför jag är så dålig på köpa hem färsk citron och ingefära mera?
Fast citron ligger i kylen var och varannan vecka dock...

Idag fyller mormor 75 år också.
Såg en sån härlig bild på henne av mamma där mormor satt med en stor bukett och höll i systerns hund Bianca...... Sån stor bukett har jag då aldrig skådat.
Synd vi inte kan vara med och fira dig idag...

1 kommentar:

kaisa sa...

Hoppas ni får bli friska snart! Kram