måndag 28 mars 2016

Vårstädar..

Vi är full igång med att vårstäda.
Rensa,fixa,plocka och dona.

Idag städade vi och gjort fint i vår trädgård.
Löv som krattades bort i backen.
Grenar som jag klippte ned som man bara springer in i..
Altanen som var överfull med verktyg och dylik.
Vi är ännu inte klara men är på en bra början till slutet ;)


Jag är jätte impad av båda barnen.
Dom tycker inte allt är kul.
Men det går lätt att förhandla med dom båda om saker inte passar :)
Nu menar jag bara att man gör det på något roligare sett :)

Min farfar hade gjort en sån söt liten fågelmatare till mig.
Sååå otroligt gulligt.
Måste bara fylla på den med mat nu :)


Wow, Felix satt i sandlådan i stort sett hela dagen..
Ja,när han inte var och vilade sin middagslur.
Men väldigt hjälpsam när han var med och kratta och sopa.


Krokuslökarna krattade vi fram.
Jag såg även annat som är påväg upp...

Jag är så sugen på en ny utomhus möbel.
Inte ett loungeset nu utan en matsalsmöbel med stolar.
Men drömma vidare ett tag.
Vi har ju andra kostnader nu som behövs ta tag i :)


Ja,mellan elva och halv sex var vi utomhus.
Barnen fick landa i teve soffan en stund och vi åt kvällsmat och hann bada :)

Endorfiner sprudlade i hela kroppen efter det här.
Så skönt att man får sånt här gjort.

KRAM

Inga kommentarer: