fredag 22 april 2016

Mycket har hänt..

Hej! Mycket har hänt denna vecka.
Dock har denna vecka varit full rulle i sambons tecken med sina båt prylar.
Ja,snart får han hem den nya och vi gör plats för den...
Jag märker hur jäkla trött,otaggad på både kost och motivation när man inte har tränat på två veckor...
Har säkert gått upp några kilon också ;) haha..



Igår på förmiddagen hade vi fint väder med värmande sol i ansiktet.. (Viktigt att smörja in med solskyddsfaktor... Tänker på det speciellt när sonen har varit med om operation på kinden och där är det mycket känsligt nu)...

Jag och Felix var nere på Kyrkis så han fick leka och busa med kompisar.
Han ville knappt fika igår där för han ville bara leka ;)
Efter det åkte vi hem lekte i sandlådan och åt lunch utomhus...
Mot eftermiddagen blev det kallt och grått och regnet öste ned.



Vi har också hunnit med andra saker..
Rensa kaninburar.
Min äldsta son är lite putt på mig om att jag pausar ev lägger ned min uppfödning.
Han vill gärna att vi har två åtminstone.

Har gjort cellprov denna vecka med.
Alltid lika obehagligt att ligga där och bresa med bena.
Liksom som en besiktning..
Och om man har gått igenom får man reda på efter tre veckor.. Haha!
Hoppas att det är ett bra prov :)
Själv tycker jag verkligen att en genomgång regelbundet liksom en slags besiktning på oss själva skulle verkligen upptäcka felen på oss i tid.
Innan denna cancer eller något annat bryts ut på oss.
Vi besiktiga bilar... Varför gör man inte så på oss?
Jo,stora kostnader såklart....



Felix utvecklas fort nu...
Orden bara trillar ur honom ur munnen.
Snart säger han väl meningar?
"Buss, gass, mer, lastbil, traktor, kaka" är det mest använda orden just nu.
Ibland sger han två-tre meningar med.
Ja,inte som med William dock.
Men William var tidigt med allt.
Och nej,jag ska inte gemföra dom.
De ska man aldrig göra.
Alla är olika.
Men i alla fall.
Om han fortsätter så här kommer pottan vara en lätt match...
Och någon napp och tulis använder han bara när han ska sova och har gjort sig illa..
Knappt när han är ledsen heller för den delen.
Bara om han gör sig riktigt illa...
Han struntar i den där nappen för de mesta och de är skönt :)
Fast har ju sagt från början och lärt honom att man bara använder den när man sla sova och är ledsen med.
Så om jag säger " tack tack får jag nappen" så ger han den utan några tårar :)
Alltid lika sött!!!


I helgen blir det fullt ös..
William ska på födelsedags kalas hos sin bästa kompis!!
Han skulle egentligen på innebandy avslutning men jag förstår att han inte vill missa sina bästa kompis födelsedag :)
Så idag måste vi iväg och köpa present. 

Inga kommentarer: