fredag 22 juli 2016

Friyay!

I torsdags började en förkylning för söt-Göte min 💙 började med att han var frysen och förkyld efter vi badade i sjön.. Efter middagsluren sov han fyra timmar i torsdags och vaknade lite snorigt. Till kvällen kom febern och krupp hosta mot natten. Så tre på morgonen åkte vi in till Uppsala på barnakuten 😴🤒
Där konstaterade dom falsk krupp (ja,de heter tydligen så nu när alla är vaccinerade mot den)... 🙄🤔

Några timmar tog de allt mellan sjukhuset och hemmet. Hm, vi upptäckte en knöl och jag tänkte nej inte igen. Men de var bara en lymfkörtel som var svullen och vi pustade ut... Hade ju en jobbig höst och vinter med William förra året då han fick operera bort en knöl... Så jag tänkte dom banorna 😨😱 kallsvettiga var vi tills doktorn undersökte Felix. Han fick hostmedicin utskrivet 👍🏼Vi kom hem sju den morgonen...bokade av allt som vi skulle göra den dagen och sov ikapp 😴 vi fodrar olika mycket sömn. Pappan i huset sov i stort sett hela dagen medans jag sov några timmar tills Felix vaknade 😌😝 


Idag ville Felix ut... Hämtade sina skor och försökte med allt.. Gullet då😘 han fick gå ut och oj vad de lektes i sandlådan. Kändes direkt som att mitt lilla bustroll var bättre tack och lov 🙏🏻💙

Kaninerna har vi umgåtts med i stort sett hela dagen... Dom är skojiga tycker ungarna. Önskar jag hade dom inomhus nu i vinter då jag har många kaniner vi är fästa vid🌸 barnen älskar alla kaniner. Felix är orädd och William likaså. Men Felix är väldigt orädd för dom. Han pillar på dom och gosar med dom💙 en riktigt djur älskare kan man säga 😁



Solen har gassat på idag. Gissar på 25-26 grader? ☀️ jag älskar solen så mycket så! 





Här pratar William med sin bästa kompis... Oj, vad dom pratade 😄 så kul när dom har massor att säga så!


Fluff håret!!! 😂😂😂😂


Kolla jag har fått ett sommarbingo av min stora son. Det började med att Williams kusin fick ett sådant av hans fröken att göra på sommarlovet. William fick ett sådant i jul av sin fröken och tyckte de var kul! Nu har jag fått ett av min son. Har nu femton luckor att beta av 😄👍🏼

1 kommentar:

Mor sa...

Förstår att ni blev rädda av knölen. Pust.....vilken tur att det inte var något farligt. Kaninerna är super gulliga. Bra att barnen får umgås med djur. Tur att Felix är på bättringsvägen och roligt att se Wille med kompissnack på telefonen. I love you all ❤️