onsdag 17 augusti 2016

Jag vill ha ett kontor i vårt hem..

Jag har länge längtat efter ett kontor man kan sitta ned skriva blogg,sonens läxor,surfar runt,fixa,betala räkningar osv..
Nu sitter vi överallt när sånt ska göras eller betalar via en bank app..
Vi har ingen fast punkt att sitta i och samla allt vårt pappersarbete.
Vi sitter utspritt...
Lite trist,galet,vimsigt,snurrigt,konstigt och huller-om-buller-känsla....
GALET! Hur kan man ha så??
Så oprioriterat..
Haha,vi har för få rum även om vi bor på 164 kvm..
Vi har inga fler rum för ett kontor..
Men kanske en vrå kan få ta plats?

Hur har ni? Länka gärna era kontor i kommentarsfältet.
Är sugen på lite inspiration...
Tänker mig något ifrån denna bild som jag lånade när jag googlade.


Bildresultat för inspiration kontor hemma
(bild lånad ifrån styleroom)

Jag är i alla fall duktig på att skriva på varje räkning tid och datum när räkningar betalas och vem som betalar den i vårt hus.
Vi har inte gemensam ekonomi heller så vill ha lite koll oavsett.
Egentligen ställer jag mig frågan varför vi inte har det men kommer i alla fall till slutändan att sambon vill ju inte lägga pengar på inredning, mina kläder mm och sånt jag gillar och desamma med sambons hobbyn... Fiske.. De vill ju inte jag pröjsa för ;)
Men allt annat som rör familjen..
Huskonto,bilkonto,matkonto.sparkonto,nöjeskonto mm..
Typ allt ihop...

Inga kommentarer: