fredag 16 september 2016

Dela med sig av sina husdrömmar...

Nu tänker jag dela med mig av hur vårt hus ser ut idag...
Ja,det ser lite huller om buller ut med staket,ogjorda ting på tomten osv..
Men det är på gång och det bjuder jag på ;)
Med jobb, småbarnsfamilj, och trötta vi till och från orkar man inte alltid va på topp!


Just nu ser vår entré ut såhär..
En vanlig vit enkeldörr med ett plåttak över dörren.
Vi vill egentligen ha dörren på framsidan av huset så det ser snyggast ut..
Dock finns det problem.
Invändigt precis där vi vill ha dörren finns en trappa till våning två.
Men vi jobbar på att tänka ut hur vi vill ha de.
Men än så länge har vi inga planer på byta ut dörren då vi har en tvättstuga att göra klar.


Jag tänker mig i alla fall något sånt... (Bild lånad google).
Tråkiga är att de blir närmre vägen utanför oss.
Där vi har dörr i dag kan vi inte ha dubbeldörr.
Jag vill jättegärna ha en dubbeldörr... ÄLSKAR dubbeldörrar.
De är så snyggt!
Vill också ha överfönster över dörren samt två små fönster bredvid dubbeldörren.
(Om vi flyttar dörren till framsidan av vår utbyggnad).
Skulle vara snyggast.
Jag kan tänka mig en grön dörr precis som våran foder färg.
Eller ljusgrå.... Om vi inte kommer överens så blir det vit.
Men när man ändå väljer så kanske man ska passa på?


Bild lånad ifrån google. Överfönster och sidofönster....
Invändig dekor ytterdörr

Grått hus med vitt med gröna dörrar,fönster..
Jag tycker det är urläckert faktiskt...
Malin, det här skulle ni kanske måla ert hus med? ;)
Jag skulle kunna tänka mig haft detta om vi inte redan hade målat om för några år sen.
grått putshus - Sök på Google:



Ja, ni ser.... 10 år har vi snart bott i detta hus och vi blir aldrig klara för vi vill så mycket ;)
Ska lägga sten runt huset med..
Ja,vi var ju på gång där för något år sen innan sambon fick ont i ryggen.
Så där stannade det projektet av. Lika så staketbygget..
Hm, fasen att jag inte lyssnade på sambon som ville ha grönt staket istället för beige.
Hm, egentligen spelar det ingen roll.
Men just då ville jag ha beige.
Hehe,nästa gång tror jag vi målar om till grönt som knutfärgen...
Många viljor..... ibland...

Ja,ursäkta röran....
Som sagt vi bygger om...... höhöhö..




Tvättstugedörren ska målas om i framtiden till den dörrfärgen vi ska ha...
Visst är denna färg för mörk på huset?
Kan tänka mig en ljusare färg... Ex:
ytterdörr lantlig stil
Men det kanske inte passar???
Dörren tycker jag också om och har spanat in en sådan liknande...
Hm, jag har märkt att våra nuvarande entré ytterdörr börjar kärva med låset...
Lätt att köpa nytt lås men tror de kostar några tusen?
Någon som har erfarenhet?
Ja,annars får vi leva med det och stänga dörren hårt...
(man får ta i så hårt nu)..


Alla fönster kommer bytas ut till detta som vi satt på tvättstugefönstret.
Bild nedanför:

Här skulle jag vilja ha en blomrabatt precis som en släkting har gjort..
Eller i olika höga krukor.
Ur snygg. Ska leta bild i datorn om jag hittar.
Annars kanske en uteplats...
Fast vi skulle nog aldrig sätta oss på framsidan och sitta ned tror jag inte...
Så blommor skulle passa urfint i det hörnet...



Haha, jag skrattar varje gång jag ser det här nu...
Vi gjorde så snyggt med staket på sidorna där det inte fanns staket i början när vi flyttade in..
Men vi gjorde aldrig på framsidan där människor passerar...
Usch,vill bara riva ner skiten men så funkar det inte och bara göra.
Ha en bus kille som vill upptäcka världen och då får det stå tills vi sätter upp nya.
Om jag hade några miljoner så skulle jag lejt bort för länge sen nu..

Och om vi smäller upp dubbeldörr här i mitten av huset på utbyggnaden.
Skulle jag flytta gången till mitten...




Oj,nu har jag delat med mig lite om mina tankar.
Hoppas ni kan ge mig lite tips :)
Vore tacksamt..






Ha en fin dag! Kram


2 kommentarer:

Mirre sa...

Men oh det ser ju jättefint ut

petra sa...

så underbart att bo i hus visst är det mkt slit men värt det och så fina fönster ni har beställt ,kul med förändring kraam